Bóg Filozofów - jakie pytania zadawali i jakie mieli koncepc
Autor |
Wiadomość |
Epikuros
Dołączył(a): Pn mar 23, 2009 21:57 Posty: 1591
|
Jakub157 napisał(a): Oczywiscie ze nie są dla zielonych ale kto tu jest zielony na pewno nie ja. 
Cieszę się, że to słyszę  Ja czasem nie nadążałem za Krąpcem muszę przyznać, problemy sprawiło mi przede wszystkim zrozumienie analizy idei platońskich jako bytu pojęciowego w Krąpca "Arystotelesa Koncepcji Substancji", może przybliżysz mi tę sprawę bardziej, bo wydaje mi sie kluczowa, aby w węższym rozumieniu dojść do przemyśleń Tomasza.
Poza tym cieszę się, że możesz z nami porozmawiać o filozofii. Nie mogę się doczekać, aż wygłosisz tutaj swoją koncepcję absolutu, noi prosiłbym o Twoją osobistą analizę Eckharta i św. Augustyna.
_________________ MÓJ BLOG
|
N maja 17, 2009 9:25 |
|
|
|
 |
Anonim (konto usunięte)
|
Cytuj: ie mogę się doczekać, aż wygłosisz tutaj swoją koncepcję absolutu, noi prosiłbym o Twoją osobistą analizę Eckharta i św. Augustyna.
Aha analizę całej twórczości Eckharta i Augustyna-chyba kpisz
|
N maja 17, 2009 9:42 |
|
 |
Epikuros
Dołączył(a): Pn mar 23, 2009 21:57 Posty: 1591
|
Nie Jakubie, chodzi mi o Twoje osobiste wnioski 
_________________ MÓJ BLOG
|
N maja 17, 2009 10:07 |
|
|
|
 |
Anonim (konto usunięte)
|
No cóż moim zdaniem system filozoficzny Augustyna można najkrócej scharakteryzować jako konsekwentne przystosowanie klasycznego platonizmu do treści zawartych w teologicznej doktrynie chrześcijańskiej. Próby takiego przystosowania były już przeprowadzane przez wcześniejszych filozofów chrześcijańskich (Orygenes, Pelagiusz), jednak dopiero Augustyn zdołał przez stworzenie nowych pojęć iluminacji, łaski i teodycei stworzyć w miarę spójny i przekonujący system filozoficzny w tym duchu.
|
N maja 17, 2009 10:11 |
|
 |
Epikuros
Dołączył(a): Pn mar 23, 2009 21:57 Posty: 1591
|
Jakubie, ale to mogę znaleźć w każdej mini encyklopedii, a ja prosiłem o Twoje własne przemyślenia. Może napiszesz co sądzisz o koncepcji preegzystencji, lub wyciągniesz jakieś wnioski z epistemologicznych rozważań Augustyna, tak abyśmy mogli wspólnie o tym porozmawiać. O Eckharcie nie piszesz, pewnie jeszcze sie głębiej nim nie zajmowałeś, ale może porozmawiamy o Orygenesie skoro o niego już zaczepiłeś. Jak uważasz czy koncepcja Logosu była rzeczywiście zerżnięta od emanacji bytu Plotyna? Czy wyciągnął odpowiednie konsekwencje z doskonałości Boga?
_________________ MÓJ BLOG
|
N maja 17, 2009 10:27 |
|
|
|
 |
Anonim (konto usunięte)
|
Orygenes nie bede popierał nigdy w życiu ponieważ mylił się co do wielu spraw Pisma ale możemy porozmawiać o ojcach pustyni np o Pojmenie??
|
N maja 17, 2009 10:30 |
|
 |
Anonim (konto usunięte)
|
Preegzystencja dusz to cos jak reinkarnacja a tego calkowicie nie uznaje bajki.
|
N maja 17, 2009 10:32 |
|
 |
Epikuros
Dołączył(a): Pn mar 23, 2009 21:57 Posty: 1591
|
Jakub157 napisał(a): Orygenes nie bede popierał nigdy w życiu ponieważ mylił się co do wielu spraw Pisma ale możemy porozmawiać o ojcach pustyni np o Pojmenie??
Nie porozmawiamy, bo nie mam o tym zielonego pojęcia.
Szkoda, że nie jesteś bardziej rozmowny w innych tematach, bo myślałem, że uda nam się fajny dialog nawiązać.
_________________ MÓJ BLOG
|
N maja 17, 2009 10:37 |
|
 |
Anonim (konto usunięte)
|
Orygenes i jego gnoza są bliskie ateizmowi ponieważ patrzą próbuję wiarę chrześcijańską obrócić w wiedzę i pogląd na świat , brak tu duchowości ,która jest podstawą chrześcijaństwa.Tyle.
|
N maja 17, 2009 10:48 |
|
 |
Epikuros
Dołączył(a): Pn mar 23, 2009 21:57 Posty: 1591
|
Jakub157 napisał(a): Orygenes i jego gnoza są bliskie ateizmowi ponieważ patrzą próbuję wiarę chrześcijańską obrócić w wiedzę i pogląd na świat , brak tu duchowości ,która jest podstawą chrześcijaństwa.Tyle.
CO Ty Jakubie wypisujesz? Zdajesz sobie sprawę z tego czym był ateizm?
Jednak co do Orygenesa. Przecież żył w Aleksandrii największym ośrodku naukowym tamtych czasów. Był filozofem, człowiekiem obytym. Myśl zachodnia nie potrafiła długo wydać żadnej usystematyzowanej doktryny wiary i właśnie Orygenes się tego podjął. Próbował wiarę chrześcijańską wynieść na salony ówczesnej filozofii. Był również apologetą - tutaj polecaam pracę "Przeciw Celsusowi". Nazywasz go bliskim ateizmowi tylko dlatego, że chrześcijaństwo zachodnie po wielu latach przyjęło inną doktrynę?
_________________ MÓJ BLOG
|
N maja 17, 2009 11:01 |
|
 |
Anonim (konto usunięte)
|
Nie ale nie uznaje jego pogladów cocby z powodu sformulowania przez niego teorii preegzystencji
|
N maja 17, 2009 11:08 |
|
 |
Epikuros
Dołączył(a): Pn mar 23, 2009 21:57 Posty: 1591
|
Jak nie, jak właśnie tak go nazwałeś. Cytuj: ale nie uznaje jego pogladów cocby z powodu sformulowania przez niego teorii preegzystencji
Augustyn twierdził to samo. Ponieważ obaj inspirację czerpali od Platona.
_________________ MÓJ BLOG
|
N maja 17, 2009 11:23 |
|
 |
Anonim (konto usunięte)
|
Jakoś nie jesteś spójny w tym co mówisz Jakubie, mówiłeś, że lubisz Ekharta a przecież on głosił podobne twierdzenia jak o preegzystencji (że w duszy jest coś nieśmiertelnego).
|
N maja 17, 2009 11:23 |
|
 |
Anonim (konto usunięte)
|
Eckharta tak ale nie wszystko
|
N maja 17, 2009 11:24 |
|
 |
Anonim (konto usunięte)
|
przepraszam miałobyć w duszy jest coś niestworzonego
|
N maja 17, 2009 11:25 |
|
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|