Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NT
Autor |
Wiadomość |
Anonim (konto usunięte)
|
arcana85 napisał(a): Nie Johnny, po prostu wasz argument został zbity łacznie z wykazaniem tendencyjnych róznic w tłumaczeniu odnośnych fragmentów z Wyjścia w II i III wydaniu BT. Oczywiście że można tak rozumiec ten tekst, tylko jak wykazano w tamtych watkach jest to rozumowanie raczej błędne. Pisąłem ci Johnny że w tym tłumaczeniu za duzo gdybania i znaków zapytania.
- "Wierzcie Mi: że Ja jestem w Ojcu, a Ojciec we Mnie" (J 14,11) - też błędne tłumaczenie?
|
Śr lis 04, 2009 15:26 |
|
|
|
|
Johnny99
Dołączył(a): Cz wrz 25, 2008 21:42 Posty: 16060
|
Nasz argument tłumaczył te różnice ! W tym tłumaczeniu nie ma żadnego gdybania - jest wyciągnięcie prostego wniosku z dwóch fragmentów ST, znajdujących się tuż obok siebie, którego niewyciągnięcie powoduje konieczność przyjęcia tezy, że Bóg wypowiada sprzeczne twierdzenia. Jest to działanie identyczne metodologicznie z działaniami "biblijnych" chrześcijan rozwiązujących "pozorne" sprzeczności w Biblii. Tłumaczenie rozwiązuje automatycznie problem dwóch wersetów ST, i odpowiedzi na słowa Jezusa. To wszystko. Przy czym, uprzedzając ewentualne zarzuty ( które już sobie wyobrażam ) - ja nie bronię jedynosłuszności tego tłumaczenia, bo nie jest mi do do niczego potrzebne. Na tym forum cały czas jestem wyłącznie na pozycji obronnej - atakujecie WY.
_________________ I rzekłem: «Ach, Panie Boże, przecież nie umiem mówić, bo jestem młodzieńcem!» Pan zaś odpowiedział mi: «Nie mów: "Jestem młodzieńcem", gdyż pójdziesz, do kogokolwiek cię poślę, i będziesz mówił, cokolwiek tobie polecę. (Jr 1, 6-8)
|
Śr lis 04, 2009 15:33 |
|
|
arcana85
Dołączył(a): Pn kwi 14, 2008 14:00 Posty: 1909
|
Alus napisał(a): arcana85 napisał(a): Nie Johnny, po prostu wasz argument został zbity łacznie z wykazaniem tendencyjnych róznic w tłumaczeniu odnośnych fragmentów z Wyjścia w II i III wydaniu BT. Oczywiście że można tak rozumiec ten tekst, tylko jak wykazano w tamtych watkach jest to rozumowanie raczej błędne. Pisąłem ci Johnny że w tym tłumaczeniu za duzo gdybania i znaków zapytania. - "Wierzcie Mi: że Ja jestem w Ojcu, a Ojciec we Mnie" (J 14,11) - też błędne tłumaczenie?
Jana 17:21-23 dobrze tłumaczy o jaką jednośc miał na myśli Jezus gdy wspominał o ojeności między nim a Ojcem. A co do Jana 14:11 to jeszcze tej samej nocy Jezus mówi uczniom 14:28 "Ojciec większy jest niż ja", co ukazuje wyrażnie że chodzi o jednośc moralną. Jezus w doskonały sposób odzwierciedlał cechy Ojca (jest jego obrazem), jest z nim jednościa nie dlatego że są tą samą osobą (bytem), lecz mają te same cele i zmierzają do nich jednakowymi drogami - co potwierdzała modlitwa Jezusa o jednośc uczniów Jana 17:20-23
_________________ [b]Galatów 3:20 " Pośrednika jednak nie potrzeba, gdy chodzi o jedną osobę, a Bóg właśnie jest sam jeden"[/b] "Gdy mądry spiera się z głupim, ten krzyczy i śmieje się; nie ma pojednania"
|
Cz lis 05, 2009 11:40 |
|
|
|
|
arcana85
Dołączył(a): Pn kwi 14, 2008 14:00 Posty: 1909
|
Mateusza 21:9 A tłumy, które Go poprzedzały i które szły za Nim, wołały głośno: Hosanna Synowi Dawida! Błogosławiony Ten, który przychodzi w imię Pańskie! Hosanna na wysokościach!
Jezus przychodzi w imieniu Boga a nie swoim własnym. Nie jest to sprzeczne oczywiście z koncepcją trynitarna która bazuje na innym wyobrażeniu osoby i odrębności osób.
Mateusza 23:9-12 (9) Nikogo też na ziemi nie nazywajcie waszym ojcem; jeden bowiem jest Ojciec wasz, Ten w niebie. (10) Nie chciejcie również, żeby was nazywano mistrzami, bo jeden jest tylko wasz Mistrz, Chrystus.
Inne tytuły przysługuja Ojcu a inne Synowi. Stosunek do trynitaryzmu j.w.
Cytuj: Mateusza 24:36 Lecz o dniu owym i godzinie nikt nie wie, nawet aniołowie niebiescy, (ani Syn - Marka 13:32) tylko sam Ojciec.
Fragmen ukazuje różnicę w wiedzy pomiędzy Ojcem i Synem. Syn na pewno nie posiada wszechwiedzy, skoro nie wie kiedy nastanie koniec, w przeciwieństwie do swojego Ojca który wiedze o dacie końca świata posiada.
_________________ [b]Galatów 3:20 " Pośrednika jednak nie potrzeba, gdy chodzi o jedną osobę, a Bóg właśnie jest sam jeden"[/b] "Gdy mądry spiera się z głupim, ten krzyczy i śmieje się; nie ma pojednania"
|
N lis 08, 2009 18:00 |
|
|
meritus
Dołączył(a): Cz sie 05, 2004 17:05 Posty: 1914
|
Cytuj: Fragmen ukazuje różnicę w wiedzy pomiędzy Ojcem i Synem. Syn na pewno nie posiada wszechwiedzy, skoro nie wie kiedy nastanie koniec, w przeciwieństwie do swojego Ojca który wiedze o dacie końca świata posiada.
Nie wiem dlaczego używasz czasu teraźniejszego. Wtedy, gdy Jezus te słowa mówił, jako wcielony Sługa Jahwe, uniżony sługa, mógł nie wiedzieć. A teraz? Nie ma podstaw by twierdzić, że nie wie.
|
N lis 08, 2009 21:10 |
|
|
|
|
arcana85
Dołączył(a): Pn kwi 14, 2008 14:00 Posty: 1909
|
meritus napisał(a): Cytuj: Fragmen ukazuje różnicę w wiedzy pomiędzy Ojcem i Synem. Syn na pewno nie posiada wszechwiedzy, skoro nie wie kiedy nastanie koniec, w przeciwieństwie do swojego Ojca który wiedze o dacie końca świata posiada. Nie wiem dlaczego używasz czasu teraźniejszego. Wtedy, gdy Jezus te słowa mówił, jako wcielony Sługa Jahwe, uniżony sługa, mógł nie wiedzieć. A teraz? Nie ma podstaw by twierdzić, że nie wie.
Nie ma też podstaw by twierdzić że tak. Ale nawet tak przyjmując to oznacza że był czas w którym wcielona hipostaza nie wiedziała (więc nie była wszechwiedząca) i zdobywała odmienne doświadczenie "życiowe" jako zanużona w czasie. Nic więc tu nie implikuje równości pomiędzy Synem i Ojcem. Wręcz przeciwnie.
_________________ [b]Galatów 3:20 " Pośrednika jednak nie potrzeba, gdy chodzi o jedną osobę, a Bóg właśnie jest sam jeden"[/b] "Gdy mądry spiera się z głupim, ten krzyczy i śmieje się; nie ma pojednania"
|
Pn lis 09, 2009 11:32 |
|
|
Anonim (konto usunięte)
|
arcana85 napisał(a): Jana 17:21-23 dobrze tłumaczy o jaką jednośc miał na myśli Jezus gdy wspominał o ojeności między nim a Ojcem. A co do Jana 14:11 to jeszcze tej samej nocy Jezus mówi uczniom 14:28 "Ojciec większy jest niż ja", co ukazuje wyrażnie że chodzi o jednośc moralną. Jezus w doskonały sposób odzwierciedlał cechy Ojca (jest jego obrazem), jest z nim jednościa nie dlatego że są tą samą osobą (bytem), lecz mają te same cele i zmierzają do nich jednakowymi drogami - co potwierdzała modlitwa Jezusa o jednośc uczniów Jana 17:20-23
Owszem Ojcec większy jest od Syna wcielonego - człowiek.
Jesus Bóg potwierdza równość z Ojcem mówiąc o sobie - "JA JESTEM" (j 8,24).
"jA jESTEM" przysługuje tylko Bogu, tak przestawił się ludziom.
|
Pn lis 09, 2009 12:05 |
|
|
arcana85
Dołączył(a): Pn kwi 14, 2008 14:00 Posty: 1909
|
Alus napisał(a): arcana85 napisał(a): Jana 17:21-23 dobrze tłumaczy o jaką jednośc miał na myśli Jezus gdy wspominał o ojeności między nim a Ojcem. A co do Jana 14:11 to jeszcze tej samej nocy Jezus mówi uczniom 14:28 "Ojciec większy jest niż ja", co ukazuje wyrażnie że chodzi o jednośc moralną. Jezus w doskonały sposób odzwierciedlał cechy Ojca (jest jego obrazem), jest z nim jednościa nie dlatego że są tą samą osobą (bytem), lecz mają te same cele i zmierzają do nich jednakowymi drogami - co potwierdzała modlitwa Jezusa o jednośc uczniów Jana 17:20-23 Owszem Ojcec większy jest od Syna wcielonego - człowiek. Jesus Bóg potwierdza równość z Ojcem mówiąc o sobie - "JA JESTEM" (j 8,24). "jA jESTEM" przysługuje tylko Bogu, tak przestawił się ludziom.
JHWH - przysługuje tylko Bogu, tak przedstawił sie ludziom Wyjścia 3:15 BT wydanie II, bo w trzecim zamieniono JHWH na JESTEM żeby pasowało do afirmowanej przez ciebie interpretacji
Sprawa wcielenie - hmm, było o tym w innym temacie, skoro jednak Syn ma dwie natury boską i ludzką a Ojciec tylko boską to jest to kolejna ontologiczna różnica. Po drugie skoro Syn był na ziemi niższy od Ojca to znaczy że nie był równy. Więc czasmi jest równy a szasami niższy? ciekawe...
_________________ [b]Galatów 3:20 " Pośrednika jednak nie potrzeba, gdy chodzi o jedną osobę, a Bóg właśnie jest sam jeden"[/b] "Gdy mądry spiera się z głupim, ten krzyczy i śmieje się; nie ma pojednania"
|
Pn lis 09, 2009 14:22 |
|
|
arcana85
Dołączył(a): Pn kwi 14, 2008 14:00 Posty: 1909
|
Pozatym jeśli w trakcie wcielenia zachował boska naturę to jak był niższy??
No chyba że zamienił naturę boską na ludzką, a boską odzyskał w trakcie wniebowstąpienia. Ale to już niezły młynek.
_________________ [b]Galatów 3:20 " Pośrednika jednak nie potrzeba, gdy chodzi o jedną osobę, a Bóg właśnie jest sam jeden"[/b] "Gdy mądry spiera się z głupim, ten krzyczy i śmieje się; nie ma pojednania"
|
Pn lis 09, 2009 14:24 |
|
|
meritus
Dołączył(a): Cz sie 05, 2004 17:05 Posty: 1914
|
Cytuj: Pozatym jeśli w trakcie wcielenia zachował boska naturę to jak był niższy?? Uniżenie wynikało z wcielenia się w ludzką naturę, a nie z utraty natury Boskiej. Masz o tym napisane w hymnie chrystologicznym w Liście do Filipian, który niedawno był przypominany. Cytuj: No chyba że zamienił naturę boską na ludzką, a boską odzyskał w trakcie wniebowstąpienia. Ale to już niezły młynek.
To po co ten młynek tworzysz? Jezus Chrystus jest prawdziwym Bogiem i prawdziwym człowiekiem. Wcielenie oznaczało zgodę Chrystusa na uniżenie, ograniczenie przez ludzką naturę tego, co było w Nim Boskie.
|
Pn lis 09, 2009 17:26 |
|
|
Anonim (konto usunięte)
|
arcana85 napisał(a): JHWH - przysługuje tylko Bogu, tak przedstawił sie ludziom Wyjścia 3:15 BT wydanie II, bo w trzecim zamieniono JHWH na JESTEM żeby pasowało do afirmowanej przez ciebie interpretacji...
Nie tylko JHWH......."Na początku było Słowo........A Słowo stało się ciałem i zamieszkało między nami" (J 1,1;1,14)
|
Pn lis 09, 2009 19:25 |
|
|
arcana85
Dołączył(a): Pn kwi 14, 2008 14:00 Posty: 1909
|
Alus napisał(a): arcana85 napisał(a): JHWH - przysługuje tylko Bogu, tak przedstawił sie ludziom Wyjścia 3:15 BT wydanie II, bo w trzecim zamieniono JHWH na JESTEM żeby pasowało do afirmowanej przez ciebie interpretacji... Nie tylko JHWH......."Na początku było Słowo........A Słowo stało się ciałem i zamieszkało między nami" (J 1,1;1,14)
Ale z których słów w tym fragmencie wnioskujesz że JHWH odnosi sie do Jezusa?
_________________ [b]Galatów 3:20 " Pośrednika jednak nie potrzeba, gdy chodzi o jedną osobę, a Bóg właśnie jest sam jeden"[/b] "Gdy mądry spiera się z głupim, ten krzyczy i śmieje się; nie ma pojednania"
|
Wt lis 10, 2009 13:17 |
|
|
Anonim (konto usunięte)
|
Cytuj: Nie tylko JHWH......."Na początku było Słowo........A Słowo stało się ciałem i zamieszkało między nami" (J 1,1;1,14) Ale z których słów w tym fragmencie wnioskujesz że JHWH odnosi sie do Jezusa?[/quote]
"Ja jestem Pan, Bóg twój" (Wj 20,2; Pp 5,6)....."Na początku było Słowo, a Słowo było u Boga i Bogiem było Słowo"(J 1,1)....i Słowo przyszło na świat....logiczna konkluzja.
Chyba, że ktoś usiłuje wmówić, że Jezus kłamał, a Ewangeliści pisali dyrdymały.
|
Wt lis 10, 2009 16:50 |
|
|
Anonim (konto usunięte)
|
Ale mnie długo nie było... przepraszam bardzo.
Wchodzę trochę nieprzygotowany, zacznę może od tego:
Jn 5:18-23
18. Dlatego więc usiłowali Żydzi tym bardziej Go zabić, bo nie tylko nie zachowywał szabatu, ale nadto Boga nazywał swoim Ojcem, czyniąc się równym Bogu.
19. W odpowiedzi na to Jezus im mówił: Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam: Syn nie mógłby niczego czynić sam od siebie, gdyby nie widział Ojca czyniącego. Albowiem to samo, co On czyni, podobnie i Syn czyni.
20. Ojciec bowiem miłuje Syna i ukazuje Mu to wszystko, co On sam czyni, i jeszcze większe dzieła ukaże Mu, abyście się dziwili.
21. Albowiem jak Ojciec wskrzesza umarłych i ożywia, tak również i Syn ożywia tych, których chce.
22. Ojciec bowiem nie sądzi nikogo, lecz cały sąd przekazał Synowi,
23. aby wszyscy oddawali cześć Synowi, tak jak oddają cześć Ojcu. Kto nie oddaje czci Synowi, nie oddaje czci Ojcu, który Go posłał.
(BT)
18 werset Skoro Ojciec Jezusa Chrystusa jest Bogiem to także jest nim jego Syn, poprzez podobieństwo natury, co podkreślił św Jan "Czyniąc się równym Bogu".
19 werset Chrystus mówi że nie potrafił by niczego uczynić sam gdyby nie widział ojca czyniącego. O co chodzi? Zobaczmy na nas. Czy my widzimy co Bóg teraz czyni? Nie. Św Jan napisał w prologu: "Boga nikt nigdy nie widział, on jednorodzony Bóg o nim poświadczył". My nie wiemy co czynił Bóg, Syn jedna tak - dlatego przyszedł do as jak światłość z nieba -jak pisze w prologu tenże ewangelista. No a skoro jednak syn potrafi coś takiego czynić to widocznie musi być taki jak Bóg.
Na samym końcu mówi: "Albowiem to samo, co On czyni, podobnie i Syn czyni" Wiemy, że Bóg podtrzymuje świat w istnieniu. Świat nie może istnieć Bez Boga. Skoro Jednak syn czyni to co ojciec to również i to czyni, a to może czynić tylko Bóg, bo tylko on jest niezłożony.
"tak również i Syn ożywia tych, których chce" - Syn może wskrzeszać tak jak Ojciec, tego kogo chce, Syn czyni podobnie jak ojciec, ale Chrystus nie powiedział że wskrzeszać może tylko tego kogo mu Ojciec pozwoli, nie jest więc jego niewolnikiem ani ślepym narzędziem. Syn może z własnej woli coś uczynić - żadne stworzenie nawet prorocy nie mogą coś zrobić "Z własnej inicjatywy" - wniosek Syn nie jest sworzniem, Czyli Bogiem.
23 No i jeszcze to, że Synowi należy się taka sama cześć Jak Bogu Ojcu - kapitalne stwierdzenie Boskości Pana Jezusa.
Cóż, tak bym ja ten fragment skomentował, za wszelkie błędy serdecznie przepraszam, myślę jednak że interpretacja ta wpisuje się w naukę Kościoła. Teraz tylko czekam na przedstawienie stanowiska unitarnego.
|
N lis 15, 2009 23:56 |
|
|
arcana85
Dołączył(a): Pn kwi 14, 2008 14:00 Posty: 1909
|
Trochę się zrobił OT z tą Ewangelią Jana bo pierwsze chciałem skończyć z Mateuszem, ale skoro juz przy tym jesteśmy wyjaśnijmy do końca.
Alus napisał(a): Cytuj: Nie tylko JHWH......."Na początku było Słowo........A Słowo stało się ciałem i zamieszkało między nami" (J 1,1;1,14) Ale z których słów w tym fragmencie wnioskujesz że JHWH odnosi sie do Jezusa? "Ja jestem Pan, Bóg twój" (Wj 20,2; Pp 5,6)....."Na początku było Słowo, a Słowo było u Boga i Bogiem było Słowo"(J 1,1)....i Słowo przyszło na świat....logiczna konkluzja. Chyba, że ktoś usiłuje wmówić, że Jezus kłamał, a Ewangeliści pisali dyrdymały.[/quote] Temat Jana 1:1 i analiza tekstu greckiego tych słów to materiał na obszerny osobny wątek. W skrócie nie utożsamia on w żaden sposób JHWH z Jezusem. Sebastian88 napisał(a): Jn 5:18-23 18. Dlatego więc usiłowali Żydzi tym bardziej Go zabić, bo nie tylko nie zachowywał szabatu, ale nadto Boga nazywał swoim Ojcem, czyniąc się równym Bogu. 19. W odpowiedzi na to Jezus im mówił: Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam: Syn nie mógłby niczego czynić sam od siebie, gdyby nie widział Ojca czyniącego. Albowiem to samo, co On czyni, podobnie i Syn czyni.
18 werset Skoro Ojciec Jezusa Chrystusa jest Bogiem to także jest nim jego Syn, poprzez podobieństwo natury, co podkreślił św Jan "Czyniąc się równym Bogu". Ale kto tak powiedział, że Jezus uważa się za równego Bogu? Nie Jezus. Już w następnym wersecie (19) broni się on przeciw temu krzywdzącemu zarzutowi: Syn nie mógłby niczego czynić sam od siebie, gdyby nie widział Ojca czyniącego. Albowiem to samo, co On czyni, podobnie i Syn czyni.W ten sposób Jezus wyjaśnił Żydom, że nie jest równy Bogu i dlatego nie może działać z własnej inicjatywy. Czy można sobie wyobrazić kogoś równego Bogu Wszechmocnemu, który mówi, że „nie może niczego uczynić sam od siebie”? (Daniela [4:31, 32, BT]). Ciekawe, iż zarówno z kontekstu Jana 5:18, jak i 10:30 wynika, że Jezus odpierał niesłuszne zarzuty Żydów, którzy wyciągali błędne wnioski. We fragmencie z 10 rozdziąłu posłuzył się psalmem by wykazać że nie czyni się równym Bogu. Sebastian88 napisał(a): 19 werset Chrystus mówi że nie potrafił by niczego uczynić sam gdyby nie widział ojca czyniącego. O co chodzi? Zobaczmy na nas. Czy my widzimy co Bóg teraz czyni? Nie. Św Jan napisał w prologu: "Boga nikt nigdy nie widział, on jednorodzony Bóg o nim poświadczył". My nie wiemy co czynił Bóg, Syn jedna tak - dlatego przyszedł do as jak światłość z nieba -jak pisze w prologu tenże ewangelista. No a skoro jednak syn potrafi coś takiego czynić to widocznie musi być taki jak Bóg.
No własnie - Boga nikt nigdy nie widział, zaś Jezusa widziały tysiące ludzi. To że Syn potrafi czynić cos jak Bóg w żaden sposób nie implikuje tego że jest równy Bogu. Bóg miłuje, Jezus miłuje, człowiek jak i anioł tez potrafi miłować a nie świadczy to o równości natur/ontologicznej między tymi bytami Sebastian88 napisał(a): 20. Ojciec bowiem miłuje Syna i ukazuje Mu to wszystko, co On sam czyni, i jeszcze większe dzieła ukaże Mu, abyście się dziwili. 21. Albowiem jak Ojciec wskrzesza umarłych i ożywia, tak również i Syn ożywia tych, których chce. 22. Ojciec bowiem nie sądzi nikogo, lecz cały sąd przekazał Synowi,
"tak również i Syn ożywia tych, których chce" - Syn może wskrzeszać tak jak Ojciec, tego kogo chce, Syn czyni podobnie jak ojciec, ale Chrystus nie powiedział że wskrzeszać może tylko tego kogo mu Ojciec pozwoli, nie jest więc jego niewolnikiem ani ślepym narzędziem. Syn może z własnej woli coś uczynić - żadne stworzenie nawet prorocy nie mogą coś zrobić "Z własnej inicjatywy" - wniosek Syn nie jest sworzniem, Czyli Bogiem. Wskrzeszanie jak i sąd - kompetencja przekazana Synowi przez Ojca, nie wskazuje na ontologiczna jedność. Sebastian88 napisał(a): 22. Ojciec bowiem nie sądzi nikogo, lecz cały sąd przekazał Synowi, 23. aby wszyscy oddawali cześć Synowi, tak jak oddają cześć Ojcu. Kto nie oddaje czci Synowi, nie oddaje czci Ojcu, który Go posłał. (BT)
23 No i jeszcze to, że Synowi należy się taka sama cześć Jak Bogu Ojcu - kapitalne stwierdzenie Boskości Pana Jezusa.
Cytuj: Tyle, że "cześć" 'czci' nierówna. Każdemu stosowna cześć w zależności od pozycji, którą dany ktoś zajmuje - por. do Rzymian 13:7. Podobnie jak czytamy w do Filippian 2:11b: "Jezus Chrystus jest Panem ku chwale Boga Ojca". Był ten tekst komentowany na Forum, Miriam, z uwzględnieniem innych jeszcze terminów, aniżeli ten, który pada w wg Jana 5:23; np. "wielbić", który jest jakby mocniejszy w wymowie od terminu "czcić" [oddany też per "szanować"]. Termin użyty w wg Jana 5:23 - na określenie 'czcić' nie jest aż taki nadzwyczajny... Podobnie sama fraza "tak jak" - niekoniecznie oznaczająca 'identyczność co do rangi w oddawaniu czci tak Ojcu jak i Jezusowi'.
Od siebie dodam że sam Jezus odpowiadając Szatanowi powiedział:
Matusza 4:10 Wtedy rzekł mu Jezus: Idź precz, szatanie! Albowiem napisano: Panu Bogu swemu pokłon oddawać i tylko jemu służyć BW będziesz. słowo znaczące czcić, wielbic oddano tu na "oddawanie pokłonu"
_________________ [b]Galatów 3:20 " Pośrednika jednak nie potrzeba, gdy chodzi o jedną osobę, a Bóg właśnie jest sam jeden"[/b] "Gdy mądry spiera się z głupim, ten krzyczy i śmieje się; nie ma pojednania"
|
Wt lis 17, 2009 15:00 |
|
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|