| Autor |
Wiadomość |
|
szumi
Moderator
Dołączył(a): Pt sty 04, 2008 22:22 Posty: 5619
|
 Re: Droga Neokatechumenalna
Jednocześnie, gdy przestaniemy dbać o przepisy kościelne to staniemy się samozwańczymi, obchodnymi namawiaczami na Ewangelię, ale na pewno nie ewangelizatorami Kościoła katolickiego.
Bo i to należy zachowywać, i tamtego nie zaniedbywać...
_________________ Η αληθεια ελευθερωσει υμας...
Veritas liberabit vos...
Prawda was wyzwoli...
(J 8, 32b)
|
| Cz cze 03, 2010 6:15 |
|
|
|
 |
|
Anonim (konto usunięte)
|
 Re: Droga Neokatechumenalna
szumi napisał(a): Jednocześnie, gdy przestaniemy dbać o przepisy kościelne to staniemy się samozwańczymi, obchodnymi namawiaczami na Ewangelię, ale na pewno nie ewangelizatorami Kościoła katolickiego.
Bo i to należy zachowywać, i tamtego nie zaniedbywać... Zgoda. Przy czym istotne, że Neo funkcjonuje pod nadzorem, kuratelą:księdza-proboszcza-biskupa-Vatykanu......gdyby było tak źle, czemu byłoby tak dobrze jak wypowiadał się Benedykt XVI błogosławiąc Neo?
|
| Cz cze 03, 2010 8:42 |
|
 |
|
jo_tka
Dołączył(a): Cz sie 21, 2008 19:19 Posty: 12722
|
 Re: Droga Neokatechumenalna
A mnie się wydaje, że dbaniem o jedność Kościoła jest przede wszystkim osobiste posłuszeństwo właściwej władzy kościelnej, przede wszystkim biskupowi miejsca.
Nigdzie DN nie działa bez zgody biskupa i proboszcza. Więcej: jeśli nie było zgody na zastąpienie typowego opłatka chlebem pieczonym z mąki pszennej i wody (wyłącznie!) to na terenie tej diecezji w czasie Eucharystii były typowe opłatki.
I to chyba tyle. W liturgii - jeśli ktoś ma wątpliwości - można nie uczestniczyć. Ewentualnie rozmawiać z bardzo konkretnym proboszczem, biskupem lub odpowiednią kongregacją. I w posłuszeństwie Kościołowi przyjąć ich decyzję.
_________________ Aby we wszystkim był Bóg uwielbiony
|
| Cz cze 03, 2010 10:21 |
|
|
|
 |
|
Elbrus
Dołączył(a): Pt lis 27, 2009 14:07 Posty: 8229
|
 Re: Droga Neokatechumenalna
Alus napisał(a): Jeśli przestajemy głosić Chrystusa Jak to dobrze, że kapłani nie przestają głosić Chrystusa.
_________________ The first to plead is adjudged to be upright, until the next comes and cross-examines him. (Proverbs 18:17)
Słuszna decyzja podjęta z niesłusznych powodów może nie być słuszna. (Weatherby Swann)
Ciemny lut to skupi. (Bardzo Wielki Elektronik)
|
| Cz cze 03, 2010 11:55 |
|
 |
|
Anonim (konto usunięte)
|
 Re: Droga Neokatechumenalna
Cytuj: Jak to dobrze, że kapłani nie przestają głosić Chrystusa. Cały wywiad jest właśnie poświęcony głoszeniu przez kapłanów Chrystusa Jeszcze jedno zdanie z wywiadu: -"Bo kiedy przestaje byc uczniem Słowa, które miłuje nieprzyjaciół, szybko staje się tropicielem wrogów Kościoła".
|
| Cz cze 03, 2010 12:32 |
|
|
|
 |
|
Elbrus
Dołączył(a): Pt lis 27, 2009 14:07 Posty: 8229
|
 Re: Droga Neokatechumenalna
Alus napisał(a): przestaje byc uczniem Słowa, które miłuje nieprzyjaciół Jak to dobrze że można miłować nieprzyjaciół i jednocześnie wytykać błędy, wypaczenia i grzechy.
_________________ The first to plead is adjudged to be upright, until the next comes and cross-examines him. (Proverbs 18:17)
Słuszna decyzja podjęta z niesłusznych powodów może nie być słuszna. (Weatherby Swann)
Ciemny lut to skupi. (Bardzo Wielki Elektronik)
|
| Cz cze 03, 2010 13:10 |
|
 |
|
deszczblask
Dołączył(a): N maja 24, 2009 19:44 Posty: 114
|
 Re: Droga Neokatechumenalna
Weronika =) napisał(a): Pytam,czy bywałeś/bywałaś na liturgiach w "iluś" wspólnotach i wiesz,że wszystkie tak funkcjonują. Czy znasz chociaż jedną wspólnotę, w której, zgodnie ze statutem, echo słowa jest tylko na Eucharystiach odprawianych w wyjątkowych i szczególnych okolicznościach? Czy znasz chociaż jedną wspólnotę, która nie używa śpiewnika drogi neokatechumenalnej, w którym znajdują się przekształcone przez założycieli neokatechumenatu części stałe Mszy Świętej? (a nikt tego śpiewnika i tych przekształceń nie zatwierdził) - co też jest niezgodne ze statutem. Jan Paweł II, encyklika Ecclesia de Eucharistia: Cytuj: Czuję się zatem w obowiązku skierować gorący apel, ażeby podczas sprawowania Ofiary eucharystycznej normy liturgiczne były zachowywane z wielką wiernością. Są one konkretnym wyrazem autentycznej eklezjalności Eucharystii; takie jest ich najgłębsze znaczenie. Liturgia nie jest nigdy prywatną własnością kogokolwiek, ani celebransa, ani wspólnoty, w której jest sprawowana tajemnica. Apostoł Paweł był zmuszony skierować naglące słowa do wspólnoty w Koryncie z powodu poważnych uchybień w celebracji eucharystycznej, którą sprawowali podzieleni (skísmata), tworząc różne frakcje (airéseis) (por. 1Kor 11, 17-34). Również w naszych czasach posłuszeństwo normom liturgicznym powinno być na nowo odkryte i docenione jako odbicie i świadectwo Kościoła jednego i powszechnego, uobecnionego w każdej celebracji Eucharystii. Kapłan, który wiernie sprawuje Mszę św. według norm liturgicznych, oraz wspólnota, która się do nich dostosowuje, ukazują w sposób dyskretny, lecz wymowny swą miłość do Kościoła.
|
| Cz cze 03, 2010 17:29 |
|
 |
|
bejot
Dołączył(a): Pt maja 16, 2003 11:27 Posty: 556
|
 Re: Droga Neokatechumenalna
Kamala napisał(a): Alus, tak naprawde to i deszczblask i ja czekamy na odpowiedz osob zaangazowanyych w neokatechumenat, a one jakby znikly... Ciekawe dlaczego nie potrafia, badz nie chca odpowiedziec na proste pytanie: 1.czy ich wspolnoty przestrzegaja przepisow liturgicznych? 2.Czy ich katechisci i prezbiterzy nie podkopuja, swiadomie badz nie jednosci Kosciola w imie zachowania ludzkich pomyslow Kiko i Carmen? 3. I dlaczego eksperymenty liturgiczne Kiko mialyby byc lepsze od zatwierdzonej liturgii calego Kosciola? Tylko tyle. Ad 1. tak ad 2. nie ad 3. nie są lepsze.. ale i też mam dwa pytania.. co rozumiemy przez "eksperymenty liturgiczne" i jaka jest liturgia "całego Kościoła"? @deszczblask Cytuj: Czy znasz chociaż jedną wspólnotę, która nie używa śpiewnika drogi neokatechumenalnej, w którym znajdują się przekształcone przez założycieli neokatechumenatu części stałe Mszy Świętej? po to mamy śpiewnik, żeby go używać.. natomiast stwierdzenie, że części stałe są przekształcone jest stwierdzeniem mającym znamiona czegoś co mieści się między insynuacją a oszczerstwem.. w każdym razie jest nieprawdziwe. Jestem kantorem i kiedy przygrywam księdzu do śpiewu części stałych mam przed oczami zarówno Mszał Rzymski jak i swoje kartki - treściowo sie nie różnią. Poza tym w dni szczególne (Uroczystości, większe święta) nasz prezbiter nie śpiewa a czyta Prefacje przewidziane na dany dzień (w porywach do całej I ME) Pozdrawiam 
_________________ Jeśli chcesz zrozumieć drugiego człowieka..
nie słuchaj tego co mówi..
wsłuchuj się raczej w to, co przemilcza..
Khalil Gibran
|
| So cze 05, 2010 14:39 |
|
 |
|
Weronika =)
Dołączył(a): So sie 04, 2007 13:36 Posty: 110
|
 Re: Droga Neokatechumenalna
deszczblask napisał(a): Czy znasz chociaż jedną wspólnotę, w której, zgodnie ze statutem, echo słowa jest tylko na Eucharystiach odprawianych w wyjątkowych i szczególnych okolicznościach? Czy znasz chociaż jedną wspólnotę, która nie używa śpiewnika drogi neokatechumenalnej, w którym znajdują się przekształcone przez założycieli neokatechumenatu części stałe Mszy Świętej? (a nikt tego śpiewnika i tych przekształceń nie zatwierdził) - co też jest niezgodne ze statutem.
1.Echo Słowa jest z reguły po to,aby można się wypowiedzieć,co do nas dotarło z danej Liturgii Słowa.Echo słowa jest przeznaczone na każdą Eucharystię. Jedynie powinno być krótkie i treściwe. 2.Odpowiedź jak powyżej. Dodam jeszcze,że nasza wspólnota,co tydzień odprawia Eucharystię z Mszałem Rzymskim.
_________________ Jesteśmy dziećmi Boga,
a jezeli dziećmi,
to i dziedzicami.
Współdziedzicami Chrystusa,
dziedzicami Boga.
|
| So cze 05, 2010 15:33 |
|
 |
|
deszczblask
Dołączył(a): N maja 24, 2009 19:44 Posty: 114
|
 Re: Droga Neokatechumenalna
bejot napisał(a): po to mamy śpiewnik, żeby go używać.. Niepodważalny argument. Nawet kongregacjom nic do tego bo macie śpiewnik i już. Myślenie neokaetchumenatu - Kiko, Carmen, o. Mario coś stworzyli i to jest absolutnie niepodważalny argument za słusznością tego. bejot napisał(a): natomiast stwierdzenie, że części stałe są przekształcone jest stwierdzeniem mającym znamiona czegoś co mieści się między insynuacją a oszczerstwem.. w każdym razie jest nieprawdziwe.
No dobrze... Śpiewnik strona 4 - pieśń "Chwała Bogu na wysokości" W którym miejscu zatwierdzonego Mszału znajduje się taka wersja (z takimi jak w śpiewniku wariantami słownymi), albo kiedy i gdzie została zatwierdzona wersja neokatechumenalna? Śpiewnik strona 5 - "Święty jest Święty" i "Święty okresu zwykłego" W którym miejscu zatwierdzonego Mszału znajduje się takie wersje (z takimi jak w śpiewniku wariantami słownymi), albo kiedy i gdzie została zatwierdzone wersje neokatechumenalne? Śpiewnik strona 6 - "Święty z baraków" i "Hosanna palm" W którym miejscu zatwierdzonego Mszału znajduje się takie wersje aklamacji Święty (z takimi jak w śpiewniku wariantami słownymi), albo kiedy i gdzie została zatwierdzone wersje neokatechumenalne? Śpiewnik strona 7 i 8 - pytanie identyczne jak wyżej. Śpiewnik strona 9 i 10- Modlitwa Eucharystyczna II W którym miejscu zatwierdzonego Mszału znajduje się taka wersja (z takimi jak w śpiewniku wariantami słownymi), albo kiedy i gdzie została zatwierdzona wersja neokatechumenalna? Dodam, że w wersji neokatechumenatu wspólnota śpiewa fragment Modlitwy Eucharystycznej przeznaczonej do wypowiadania przez kapłana. Cytuj: Wypowiadanie Modlitwy eucharystycznej, która ze swej natury jest szczytem całej celebracji, jest zarezerwowane kapłanowi na mocy właściwej mu władzy święceń. Dlatego nadużyciem jest czynienie tego w ten sposób, że niektóre fragmenty Modlitwy eucharystycznej są recytowane przez diakona, świeckiego posługującego w liturgii lub poszczególnego wiernego czy też wszystkich wiernych razem. Modlitwa eucharystyczna winna więc być w całości recytowana jedynie przez samego kapłana To Instrukcja Redemptionis Sacramentum punkt 52. Śpiewnik strona 14 - "Prefacja Eucharystii czuwania paschalnego" Pytanie jak powyżej. Tu również wspólnota śpiewa fragment przeznaczony dla kapłana. Śpiewnik strona 21, 22, 23 - Modlitwy Eucharystyczne - sytuacja i pytania jak wyżej. bejot napisał(a): Jestem kantorem i kiedy przygrywam księdzu do śpiewu części stałych
Cytuj: W czasie gdy celebrujący kapłan wypowiada Modlitwę eucharystyczną, nie wolno wtedy grać na organach ani na innych instrumentach Redemptionis Sacramentum punkt 53. bejot napisał(a): mam przed oczami zarówno Mszał Rzymski jak i swoje kartki - treściowo sie nie różnią. Dlaczego piszesz nieprawdę? Piszesz to nieświadomie, czy świadomie? Co do wierności normom liturgicznym Kościoła, ciekawy jest fragment jaki znajduje się na początku śpiewnika neokatechumenatu. Nosi on tytuł: UWAGA DLA WSZYSTKICH KANTORÓW a jego fragment brzmi tak: Cytuj: Dlatego Kantorzy, którzy są wezwani, aby czynić posługę dla liturgii naszych wspólnot, są zaproszeni do naśladowania z pokorą tekstu wydrukowanego w tym śpiewniku, ponieważ jest to wersja, którą Kiko wybrał. Naśladujcie "z pokorą" kantorzy, to co "Kiko wybrał". bejot napisał(a): Kamala napisał(a): Alus, tak naprawde to i deszczblask i ja czekamy na odpowiedz osob zaangazowanyych w neokatechumenat, a one jakby znikly... Ciekawe dlaczego nie potrafia, badz nie chca odpowiedziec na proste pytanie: 1.czy ich wspolnoty przestrzegaja przepisow liturgicznych? 2.Czy ich katechisci i prezbiterzy nie podkopuja, swiadomie badz nie jednosci Kosciola w imie zachowania ludzkich pomyslow Kiko i Carmen? 3. I dlaczego eksperymenty liturgiczne Kiko mialyby byc lepsze od zatwierdzonej liturgii calego Kosciola? Tylko tyle. Ad 1. tak ad 2. nie ad 3. nie są lepsze.. To, że ty napiszesz "tak", "nie" nic nie oznacza. Być może chciałbyś żeby tak było, ale prawda jest inna.
|
| N cze 06, 2010 8:25 |
|
 |
|
deszczblask
Dołączył(a): N maja 24, 2009 19:44 Posty: 114
|
 Re: Droga Neokatechumenalna
Weronika =) napisał(a): 1..Echo słowa jest przeznaczone na każdą Eucharystię.
To Ty tak uważasz. Ty i kto jeszcze? Katechiści? Kiko? Przytoczę raz jeszcze fragment statutu Drogi Neokatechumenalnej (a konkretnie dokumentu na który wskazuje pisząc o sprawowaniu Eucharystii): Cytuj: 3. Homilia, ze swej natury i wagi, jest zarezerwowana dla kapłana albo diakona (por. KPK, kan. 767 § 1). Co do okazjonalnego dołączania świadectw ze strony wiernych świeckich, właściwe dla nich miejsca i metody są wskazane w międzydykasterialnej instrukcji “Ecclesiae de Mysterio”, która została zatwierdzona “na zasadzie wyjątku” przez Papieża Jana Pawła II i opublikowana 15 sierpnia 1997 r. W dokumencie tym, w punktach 2. i 3. artykułu 3. napisane jest co następuje: §2 – “Jest dozwolone, aby była krótka nauka pomagająca lepiej wyjaśnić sprawowaną liturgię, a nawet w wyjątkowych okolicznościach parę świadectw, o ile te mieszczą się w normach liturgicznych, przy okazji liturgii Eucharystycznych sprawowanych w szczególne dni (dla seminarzystów, chorych, etc.), i uważa się je za prawdziwie pomocne jako ilustracja zwykłej homilii wygłaszanej przez celebransa. Te nauki i świadectwa nie mogą przyjmować cech, które mogłyby sprawić, iż zostaną one pomylone z homilią
"w wyjątkowych okolicznościach", czyli nie zawsze, nie co tydzień, nie na każdej Eucharystii Weronika =) napisał(a): 2.Odpowiedź jak powyżej. Dodam jeszcze,że nasza wspólnota,co tydzień odprawia Eucharystię z Mszałem Rzymskim. "z Mszałem Rzymskim"? A może lepiej byłoby tak by Eucharystia zamiast "z Mszałem" obywała się według Mszału albo zgodnie z Mszałem?
|
| N cze 06, 2010 8:37 |
|
 |
|
bejot
Dołączył(a): Pt maja 16, 2003 11:27 Posty: 556
|
 Re: Droga Neokatechumenalna
deszczblask napisał(a): Myślenie neokatechumenatu - Kiko, Carmen, o. Mario coś stworzyli i to jest absolutnie niepodważalny argument za słusznością tego. tak się zastanawiam.. czy jeśli masz takie podejście do sprawy, to próba rozmowy ma jakiś sens.. no, ale próbujmy.. Na początku jedno dopowiedzenie z mojej strony.. Pisząc o częściach stałych miałam na myśli słowa Modlitwy Eucharystycznej - od Prefacji zaczynając na Doksologii kończąc.. nie brałam pod uwagę Glorii czy Sanctus.. ale skoro do tego się odwołałeś to..: W Kościele używa się bardzo wielu wersji tekstowych tych części stałych.. - nie jestem liturgistą, więc nie znam się na tym, czy słowa w danej modlitwie muszą mieć określoną kolejność, czy nie.. (zdrowy rozsądek podpowiada mi, że jeśli mam patrzeć na układ słów czy liter a nie na ducha to coś tu nie tak..) - ale zauważ, że każda z wersji Sanctus używanego w neo (i nie tylko) zawiera istotę treściową "Święty jest Pan Bóg.. Niebiosa i ziemia są pełne Jego chwały.. Hosanna.. Błogosławiony, który idzie w Imię Pańskie.." Podobnie z Gloria - układ słów, czy przecinków może nie został ściśle zachowany.. ale treść pozostała ta sama.. deszczblask napisał(a): Śpiewnik strona 9 i 10- Modlitwa Eucharystyczna II W którym miejscu zatwierdzonego Mszału znajduje się taka wersja (z takimi jak w śpiewniku wariantami słownymi), albo kiedy i gdzie została zatwierdzona wersja neokatechumenalna?
w moim śpiewniku to str 8-9 ale mniejsza.. (btw na śpiewniku z którego roku się opierasz?) Ta wersja modlitwy Eucharystycznej, co do słowa znajduje się w Mszale (używana tam Prefacja to 6 Prefacja zwykła (w Mszale jest pod numerem 41)) Więc zarzucanie tu czegokolwiek jest pewną nieścisłością.. (jedyny dodatek jaki jest to "Ojcze, Ojcze" - które akurat w mojej parafii ksiądz proboszcz omija) deszczblask napisał(a): Dodam, że w wersji neokatechumenatu wspólnota śpiewa fragment Modlitwy Eucharystycznej przeznaczonej do wypowiadania przez kapłana. Cytuj: Wypowiadanie Modlitwy eucharystycznej, która ze swej natury jest szczytem całej celebracji, jest zarezerwowane kapłanowi na mocy właściwej mu władzy święceń. Dlatego nadużyciem jest czynienie tego w ten sposób, że niektóre fragmenty Modlitwy eucharystycznej są recytowane przez diakona, świeckiego posługującego w liturgii lub poszczególnego wiernego czy też wszystkich wiernych razem. Modlitwa eucharystyczna winna więc być w całości recytowana jedynie przez samego kapłana To Instrukcja Redemptionis Sacramentum punkt 52. Tego nie wiedziałam.. - i sama z siebie nie odpowiem.. - musiałabym dopytać.. deszczblask napisał(a): Co do wierności normom liturgicznym Kościoła, ciekawy jest fragment jaki znajduje się na początku śpiewnika neokatechumenatu. Nosi on tytuł: UWAGA DLA WSZYSTKICH KANTORÓW a jego fragment brzmi tak: Cytuj: Dlatego Kantorzy, którzy są wezwani, aby czynić posługę dla liturgii naszych wspólnot, są zaproszeni do naśladowania z pokorą tekstu wydrukowanego w tym śpiewniku, ponieważ jest to wersja, którą Kiko wybrał. Naśladujcie "z pokorą" kantorzy, to co "Kiko wybrał". Zapewniam Cię deszczblasku, że ten fragment śpiewnika nie odnosi się, jak insynuujesz, do niewierności wobec norm liturgicznych Kościoła, a do pieśni znajdujących się w śpiewniku.. Pieśni z biegiem czasu, odległości i tłumaczeń, jak też niedoskonałości kantorskich ulegają przekształceniom, drobnym zmianom.. i tekst ten sugeruje by wracać do źródeł.. Jest też tak, że tłumaczenia czasem zawierają błędy.. wtedy kolejne edycje śpiewnika mają naniesione poprawki.. i wspomniane słowa są wezwaniem by nie przywiązywać się do raz nauczonego schematu.. a dostosowywać do zmian itd. deszczblask napisał(a): bejot napisał(a): Kamala napisał(a): Alus, tak naprawde to i deszczblask i ja czekamy na odpowiedz osob zaangazowanyych w neokatechumenat, a one jakby znikly... Ciekawe dlaczego nie potrafia, badz nie chca odpowiedziec na proste pytanie: 1.czy ich wspolnoty przestrzegaja przepisow liturgicznych? 2.Czy ich katechisci i prezbiterzy nie podkopuja, swiadomie badz nie jednosci Kosciola w imie zachowania ludzkich pomyslow Kiko i Carmen? 3. I dlaczego eksperymenty liturgiczne Kiko mialyby byc lepsze od zatwierdzonej liturgii calego Kosciola? Tylko tyle. Ad 1. tak ad 2. nie ad 3. nie są lepsze.. To, że ty napiszesz "tak", "nie" nic nie oznacza. Być może chciałbyś żeby tak było, ale prawda jest inna. Ta akurat część mojej wypowiedzi była do Kamali, a nie do Ciebie.. poza tym, skoro cytujesz to mogłeś już pkt ad3. zacytować w całości, ponieważ zadane tam pytania były dość istotne dla całości wymowy tej odpowiedzi.. Ale odnosząc się do Twojego komentarza.. - na podstawie czego wyrokujesz, że w mojej wspólnocie rzecz się ma inaczej niż piszę? Wiesz coś, o czym ja nie wiem..? A może jesteśmy w jednej wspólnocie..?
_________________ Jeśli chcesz zrozumieć drugiego człowieka..
nie słuchaj tego co mówi..
wsłuchuj się raczej w to, co przemilcza..
Khalil Gibran
|
| Cz cze 10, 2010 10:29 |
|
 |
|
deszczblask
Dołączył(a): N maja 24, 2009 19:44 Posty: 114
|
 Re: Droga Neokatechumenalna
bejot napisał(a): nie brałam pod uwagę Glorii czy Sanctus.. ale skoro do tego się odwołałeś to..: W Kościele używa się bardzo wielu wersji tekstowych tych części stałych W Mszale jest tylko jedna forma „Chwała Bogu…” i jedna forma aklamacji „Święty”. Możesz zatem podać choćby jedną z tych „bardzo wielu wersji tekstowych” – oczywiście chodzi mi o wersje zatwierdzone przez Kościół. bejot napisał(a): .. - nie jestem liturgistą, więc nie znam się na tym, czy słowa w danej modlitwie muszą mieć określoną kolejność, czy nie.. (zdrowy rozsądek podpowiada mi, że jeśli mam patrzeć na układ słów czy liter a nie na ducha to coś tu nie tak..) Cóż, Twój „zdrowy rozsądek” podpowiada Ci. Ja jednak wolę oprzeć się na tym, czego naucza Kościół: Instrukcja Inaestimabile Donum: Cytuj: Używanie tekstów nie zatwierdzonych prowadzi z kolei do zrywania koniecznej spójni między lex orandi i lex credendi. W związku z tym należy przypomnieć ostrzeżenie Soboru Watykańskiego II: „Nikomu innemu, choćby nawet był kapłanem, nie wolno na własną rękę niczego dodawać, ujmować lub zmieniać w liturgii”. A śp. Papież Paweł VI przypomniał, że „kto wykorzystuje reformę do przeprowadzania samowolnych eksperymentów, ten trwoni energię i obraża zmysł kościelny”. Ogólne Wprowadzenie do Mszału Rzymskiego: Cytuj: Kapłan jednak winien pamiętać, że jest sługą świętej liturgii i że nie wolno mu na własną rękę w celebracji Mszy świętej niczego dodawać, opuszczać ani zmieniać. Instrukcja Redemptionis Sacramentum: Cytuj: Należy stosować tylko te Modlitwy eucharystyczne, które znajdują się w Mszale Rzymskim lub zostały prawnie zatwierdzone przez Stolicę Apostolską w okolicznościach i granicach przez nią określonych. „Nie można tolerować tego, że niektórzy kapłani uważają się za uprawnionych do układania modlitw eucharystycznych” lub zmieniają ich teksty zatwierdzone przez Kościół, czy też wprowadzają inne teksty prywatnego autorstwa. "NICZEGO nie dodawać" "NICZEGO nie opuszczać" "NICZEGO nie zmieniać" bejot napisał(a): - ale zauważ, że każda z wersji Sanctus używanego w neo zawiera istotę treściową Czyli sama potwierdzasz, że jakieś zmiany są. "NICZEGO nie zmieniać" bejot napisał(a): Podobnie z Gloria - układ słów, czy przecinków może nie został ściśle zachowany.. ale treść pozostała ta sama.. "NICZEGO nie zmieniać" bejot napisał(a): Ta wersja modlitwy Eucharystycznej, co do słowa znajduje się w Mszale, więc zarzucanie tu czegokolwiek jest pewną nieścisłością.. bejot napisał(a): (jedyny dodatek jaki jest to "Ojcze, Ojcze" - które akurat w mojej parafii ksiądz proboszcz omija) bejot napisał(a): Ta wersja modlitwy Eucharystycznej, co do słowa znajduje się w Mszale Czyli w śpiewniku jest „dodatek”, ale jest to „co do słowa” to samo co w Mszale. Hmmm… Bardzo ciekawy przykład dwójmyślenia. A propos „jedyny dodatek”: Możesz powiedzieć, gdzie w zatwierdzonym Mszale znajduje się kończący (w śpiewniku neo) Modlitwę eucharystyczną fragment: „Błogosławieństwo, chwałę i mądrość i dziękczynienie oddajmy Bogu”? "NICZEGO nie dodawać" A to, że wg śpiewnika wspólnota śpiewa fragment Modlitwy eucharystycznej przewidziany w Mszale dla kapłana? "NICZEGO nie zmieniać" bejot napisał(a): Więc zarzucanie tu czegokolwiek jest pewną nieścisłością.. Bez komentarza...
|
| Cz cze 10, 2010 19:18 |
|
 |
|
jo_tka
Dołączył(a): Cz sie 21, 2008 19:19 Posty: 12722
|
 Re: Droga Neokatechumenalna
Deszczblask - poprosiłabym, żebyś odpowiadał na zadawane pytania, inaczej to nie jest dyskusja tylko przesłuchanie. Na przykład na ostatnie.
_________________ Aby we wszystkim był Bóg uwielbiony
|
| Cz cze 10, 2010 20:41 |
|
 |
|
deszczblask
Dołączył(a): N maja 24, 2009 19:44 Posty: 114
|
 Re: Droga Neokatechumenalna
jo_tka napisał(a): Deszczblask - poprosiłabym, żebyś odpowiadał na zadawane pytania, inaczej to nie jest dyskusja tylko przesłuchanie. Na przykład na ostatnie. A proszę bardzo. O ile dobrze zauważyłem pytania były cztery. 1. Z jakiego wydania śpiewnika neo korzystam. Odp.: W ręku mam wydanie Pascha 1997, ale część dotyczącą stałych części Mszy (w śpiewniku kolor pomarańczowy) sprawdziłem ze śpiewnikiem Pascha 2006 - nie ma żadnych różnic. Pisząc o Modlitwie Eucharystycznej pomyliłem strony - powinno być tak jak pisze bejot 8-9. 2. na podstawie czego wyrokujesz, że w mojej wspólnocie rzecz się ma inaczej niż piszę? Odp.:To co wyrokuję, to to że w twojej wspólnocie nie przestrzegane są przepisy liturgiczne. Wnioskuję to na podstawie twoich własnych wypowiedzi (korzystacie z niezatwierdzonego śpiewnika itp.) 3. Wiesz coś, o czym ja nie wiem..? Odp.:Ja wiem o czymś, o czym ty nie wiesz, Ty wiesz o czymś o czym ja nie wiem. Tak to w życiu bywa i dlatego rozmowy i dyskusje mają sens. 4. I czwarte, ostanie, interesujące jo_tke: A może jesteśmy w jednej wspólnocie..? Odp.: Nie. Nie jestem w żadnej wspólnocie neokatechumenalnej. i wyjaśnienie dla bejot jeśli chodzi o zacytowanie punktu ad 3 - z rozpędu go nie odciąłem - moje stwierdzenia dotyczyły punktu 1 i 2.
|
| Cz cze 10, 2010 21:28 |
|
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|