Quantcast
Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest Wt sie 26, 2025 23:24



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2124 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 142  Następna strona
 Smoleńsk 10.04.2010 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): Śr paź 31, 2012 9:40
Posty: 15
Post Re: Smoleńsk 10.04.2010
Cytuj:
mauger napisał(a):
MarekBielecki napisał(a):
Nie tylko zdjęć. Prof. Jan Obrębski badał fragment samolotu

Badał fragment samolotu, pytanie tylko jakiego? Skąd wiadomo,że ta część pochodzi z tupolewa, który rozbił się pod Smoleńskiem? Mamy tutaj jakąś totalną konspirację, profesor dostaje 40 min. od jakiś tajemniczych ludzi na zrobienie zdjęć kawałka blachy na podstawie, których ma dokonać później analizy. I na tym się kończy kontakt profesora z tym fragmentem. O jego pochodzeniu wiemy tylko tyle, że został ponoć przewieziony konspiracyjnymi metodami ze Smoleńska. Przez kogo? Kiedy? W którym miejscu został znaleziony? Tajemnica.


Czy sądzisz, że prof. Jan Obrębski badał fragment innego samolotu... :roll: No cóż, wolno Ci w to wierzyć, skoro ta wiara jest Ci do czegoś potrzebna... Rozumiem zatem, że nie kwestionujesz wyników badań tego fragmentu samolotu, tzn. stwierdzenia, że został on oderwany od samolotu w wyniku eksplozji?...

Cytuj:
MarekBielecki napisał(a):
Czy uważasz, że jeśli "materiał dowodowy łącznie z zeznaniami świadków" (rozumiem, że chodzi o raport MAK i pochodny raport Millera) przeczy prawom fizyki, to znaczy, że prawa fizyki są błędne?...

A to w którymś miejscu oficjalny materiał dowodowy przeczy prawom fizyki?


Mam w tym miejscu streścić całą konferencję naukową?... Retransmisję całej konferencji można obejrzeć tu: http://www.popler.tv/KonferencjaSmolenska#50771 . Ograniczę się tutaj do jednej sprzeczności: raport rosyjski i spokrewniony z nim raport rządowy twierdzą, że zniszczenia samolotu powstały w wyniku zderzenia z ziemią, natomiast zdaniem naukowców i ekspertów występujących na konferencji fakty z zakresu mechaniki (m.in. sposób uszkodzenia samolotu, wygięcia blach, struktura powierzchni i brzegów, liczba, rodzaj i rozrzut odłamków) świadczą jednoznacznie o eksplozji w samolocie.


Pt lis 02, 2012 10:39
Zobacz profil
Post Re: Smoleńsk 10.04.2010
A eksperci lotnictwa jednoznacznie potwierdzają, że rozrzut odłamów wyklucza teorie wybuchu.
Mamy wierzyć naukowcom amatorom, czy specjalistom od lat zajmujacymi sie badaniem uszkodzeń/katasrtof?


Pt lis 02, 2012 11:37
Post Re: Smoleńsk 10.04.2010
bma napisał(a):
Alus napisał(a):
Nie skorzystalismy, bo NATO zapewne nie chciałoby się podjąć tego zadania.
Wolą wybrać "świety spokój", nie drażnić co by nie powiedzieć mocarnej Rosji i szarpać sie z Kaczyńskim, który i tak nie uznałby żadnej konkluzji poza orzeczeniem zamachu.
Czyżby? Polecam zapoznanie się z wypowiedziami Bena Rhodes'a:
http://fakty.interia.pl/raport/lech-kac ... 97780,6912

Pomoc to nie włęczanie się w badania, wyraźnie pisze, że nie zamierzają włączyć się w sledztwo/badania.
Z pomocy USA korzystała tak komisja Millera, jak i prokuratura wojskowa.


Pt lis 02, 2012 11:40

Dołączył(a): Pt gru 17, 2010 1:38
Posty: 366
Post Re: Smoleńsk 10.04.2010
Alus napisał(a):
bma napisał(a):
Alus napisał(a):
Nie skorzystalismy, bo NATO zapewne nie chciałoby się podjąć tego zadania.Wolą wybrać "świety spokój"(...)
Czyżby? Polecam zapoznanie się z wypowiedziami Bena Rhodes'a: http://fakty.interia.pl/raport/lech-kac ... 97780,6912
Pomoc to nie włęczanie się w badania, wyraźnie pisze, że nie zamierzają włączyć się w sledztwo/badania.

Źle zrozumiałaś co tam jest napisane: Stany Zjednoczone nie przeprowadziły ani nie planowały osobnego śledztwa. Natomiast oferowali pomoc polskim władzom, więc jest nieprawdą co piszesz, że "zapewne by nie chcieli" nam udzielić pomocy. Otóż chcieli...
Ben Rhodes napisał(a):
Dopytywany o tę samą sprawę przez dziennikarza małego polonijnego radia z Detroit (nadającego w sieci WNZK), Ben Rhodes podkreślił, że zaraz po katastrofie rząd USA zadeklarował gotowość udzielenia polskim władzom wszelkiej pomocy technicznej w śledztwie.

Rhodes dodał, że deklaracja Białego Domu w sprawie pomocy w śledztwie pozostaje aktualna, ale jak dotąd strona polska nie zwróciła się do amerykańskich władz z taką prośbą.

Alus napisał(a):
Z pomocy USA korzystała tak komisja Millera, jak i prokuratura wojskowa.
To korzystaliśmy z ich pomocy i chcieli nam udzielić pomocy czy nie korzystaliśmy bo zapewne by jej nam nie chcieli udzielić? - zdecyduj się, bo przeczysz temu co napisałaś wcześniej.


Pt lis 02, 2012 12:25
Zobacz profil

Dołączył(a): Pt gru 17, 2010 1:38
Posty: 366
Post Re: Smoleńsk 10.04.2010
Alus napisał(a):
A eksperci lotnictwa jednoznacznie potwierdzają, że rozrzut odłamów wyklucza teorie wybuchu.
Mamy wierzyć naukowcom amatorom, czy specjalistom od lat zajmujacymi sie badaniem uszkodzeń/katasrtof?
Kogo dokładnie i dlaczego nazywasz amatorem?


Pt lis 02, 2012 12:34
Zobacz profil
Post Re: Smoleńsk 10.04.2010
bma napisał(a):
Miałem na myśli liczbę i rodzaj alarmów, które zostały zarejestrowane przez TAWS a świadczące o tym, że samolot w powietrzu był już poważnie uszkodzony. Dlaczego strona polska nie zgłosiła się do Universal Avionics o rozkodowanie wszystkich alarmów zarejestrowanych przez TAWS?

Może dlatego, że eksperci z Komisji Badania Wypadków Lotniczych twierdzą, że w/w zapisy wcale nie mówią o wielkiej liczbie awarii na pokładzie. I bądź mądry, komu tu wierzyć :-D ? Może jakąś wskazówką będzie to, że w przeciwieństwie do członków KBWL prof. Nowaczyk nigdy wcześniej nie badał żadnej katastrofy lotniczej i nie ma doświadczenia w analizowaniu danych z rejestratorów lotu. Można powiedzieć, że jest samoukiem w tej dziedzinie. Nie zmienia to oczywiście faktu, że samolot w ostatniej fazie lotu był poważnie uszkodzony – utracił część skrzydła po zderzeniu z brzozą.
bma napisał(a):
Ale nie dysponujemy wyłącznie teoriami prof. Berczyńskiego. Są ekspertyzy pozostałych naukowców, są doniesienia o badaniach fragmentu odzieży śp. Ewy Bąkowskiej (ok.. poczekamy na ich publikację), są ostatnie doniesienia "Rz" (które nie zostały zanegowane przez prokuraturę - nawet premier określił je tylko jako "nieścisłe"). To chyba jednak coś znaleźli na tym wraku? Wszystko to układa się w całość.

Właśnie nic tutaj nie układa się w całość. Hipoteza o wybuchu trotylu jest niezgodna ze stanem faktycznym w jakim znajdował się wrak i ciała ofiar. Nie przypadkowo zwolennicy zamachu od początku próbowali wymyślać jakieś bomby termobaryczne itp. ponieważ konwencjonalny wybuch po prostu do niczego nie pasuje. Pozostają inne pytania np. dlaczego piloci z załogi Jaka40, skoro świetnie potrafili rozpoznać odgłosy silnika tupolewa nie usłyszeli silnej eksplozji rozrywającej kadłub? Najpierw usłyszeli uderzenie (w drzewo? w ziemie?), później trzy wybuchy (odgłosy destrukcji samolotu w wyniku uderzenia?) i ustanie pracy silnika. Przecież jest to całkowicie niezgodne z tym co mówią naukowcy od Macierewicza: samolot w nic nie uderzył, tylko rozpadł się w powietrzu w wyniku dwóch niemal równoczesnych (wg Nowaczyka dzieliły je dziesiąte części sekundy) eksplozji. Inna kwestia dlaczego eksperci z Instytutu Sehna nie rozpoznali na nagraniach z kokpitu odgłosu detonacji trotylu,a jak na złość usłyszeli dźwięk przesuwanych przedmiotów dokładnie w momencie, w którym tupolew miał zahaczyć skrzydłem o brzozę?

W jaki więc sposób to wszystko układa ci się w całość?
bma napisał(a):
Mówią, że raport Millera jest fałszywy, ponieważ brzoza nie mogła rozwalić skrzydła.

Odwołam się jeszcze raz do dr Czachora z Politechniki Gdańskiej i jego słów z konferencji smoleńskiej: Czysta symulacja numeryczna dopóki nie będziemy mieli dostępu do wraku nigdy nie jest rozstrzygająca. Pada tam ciekawy przykład Herculesa C-130, któremu podczas testu niszczącego odpada końcówka skrzydła. Według profesora żadna symulacja numeryczna nie jest w stanie tego wyjaśnić. Tak, więc twierdzenia, że symulacja Biniendy ostateczne obala raport Millera to zwykła bujda, którą Macierewicz wciska swoim zwolennikom.
Alus napisał(a):
"Odsłania" nieudolność zwierzchnika sił zbrojnych, dyletanctwo dowódców sił zbrojnych Polski, którzy nie potrafili odnaleźć ładunku w samolocie, którym podróżowali.

Niekoniecznie. Dałoby się to wyjaśnić, jeżeli zamachowcem-samobójcą okazałby się jeden z prominentnych pasażerów, którego bagażu służby z oczywistych względów nie sprawdzały. Innej możliwości nie widzę.
MarekBielecki napisał(a):
Ograniczę się tutaj do jednej sprzeczności: raport rosyjski i spokrewniony z nim raport rządowy twierdzą, że zniszczenia samolotu powstały w wyniku zderzenia z ziemią, natomiast zdaniem naukowców i ekspertów występujących na konferencji fakty z zakresu mechaniki (m.in. sposób uszkodzenia samolotu, wygięcia blach, struktura powierzchni i brzegów, liczba, rodzaj i rozrzut odłamków) świadczą jednoznacznie o eksplozji w samolocie.

Już o tym pisałem. Na razie mamy jedynie opinie naukowców wydane na podstawie dostępnych zdjęć. Jednoznacznie to będziemy mogli stwierdzić dopiero po gruntownym przebadaniu wraku. Ci naukowcy sami to przyznają, jeśli się ich uważnie posłucha.


Pt lis 02, 2012 16:01

Dołączył(a): Śr paź 31, 2012 9:40
Posty: 15
Post Re: Smoleńsk 10.04.2010
Alus napisał(a):
A eksperci lotnictwa jednoznacznie potwierdzają, że rozrzut odłamów wyklucza teorie wybuchu.
Mamy wierzyć naukowcom amatorom, czy specjalistom od lat zajmujacymi sie badaniem uszkodzeń/katasrtof?


O ile mi wiadomo, jest wprost przeciwnie - zdaniem naukowców i ekspertów, rozrzut odłamków, ich liczba, rozdrobnienie, forma (struktura powierzchni, brzegów, sposób wyrwania nitów itd.) oraz brak leja w miejscu upadku potwierdzają teorię wybuchu nad ziemią (vide konferencja naukowa).

Proszę zatem o podanie źródła Twojej "informacji".


Pt lis 02, 2012 16:06
Zobacz profil

Dołączył(a): Śr paź 31, 2012 9:40
Posty: 15
Post Re: Smoleńsk 10.04.2010
Cytuj:
mauger napisał(a):
bma napisał(a):
Miałem na myśli liczbę i rodzaj alarmów, które zostały zarejestrowane przez TAWS a świadczące o tym, że samolot w powietrzu był już poważnie uszkodzony. Dlaczego strona polska nie zgłosiła się do Universal Avionics o rozkodowanie wszystkich alarmów zarejestrowanych przez TAWS?

Może dlatego, że eksperci z Komisji Badania Wypadków Lotniczych twierdzą, że w/w zapisy wcale nie mówią o wielkiej liczbie awarii na pokładzie. I bądź mądry, komu tu wierzyć :-D ?


Widzę, że humor Ci dopisuje...

Komu wierzyć?... Na pewno ani Tobie, ani tym "ekspertom" z komisji Millera, którzy pochowali się w mysich dziurach, nie uczestniczyli w konferencji naukowej i nie bronią tez "swojego" raportu. Nie dziwię im się - tych tez nie da się obronić, a tym, którzy uczestniczą w kłamstwie smoleńskim, grozi w przyszłości odpowiedzialność karna.

Cytuj:
Nie zmienia to oczywiście faktu, że samolot w ostatniej fazie lotu był poważnie uszkodzony – utracił część skrzydła po zderzeniu z brzozą.


Nie jesteś na bieżąco - koncepcja "pancernej brzozy" już jest nieaktualna.

Cytuj:
MarekBielecki napisał(a):
Ograniczę się tutaj do jednej sprzeczności: raport rosyjski i spokrewniony z nim raport rządowy twierdzą, że zniszczenia samolotu powstały w wyniku zderzenia z ziemią, natomiast zdaniem naukowców i ekspertów występujących na konferencji fakty z zakresu mechaniki (m.in. sposób uszkodzenia samolotu, wygięcia blach, struktura powierzchni i brzegów, liczba, rodzaj i rozrzut odłamków) świadczą jednoznacznie o eksplozji w samolocie.


Już o tym pisałem. Na razie mamy jedynie opinie naukowców wydane na podstawie dostępnych zdjęć. Jednoznacznie to będziemy mogli stwierdzić dopiero po gruntownym przebadaniu wraku. Ci naukowcy sami to przyznają, jeśli się ich uważnie posłucha.


Tak, już pisałeś, że prof. Jan Obrębski badał fragment zupełnie innego samolotu zniszczonego przez eksplozję... :o
Do wyciągnięcia wniosków z rozrzutu i stopnia rozdrobnienia odłamków nie jest potrzebny wrak - podstawą wnioskowania powinny tu być właśnie zdjęcia. Podobnie jeśli chodzi o inne fizyczne cechy katastrofy, np. sposób wyrwania nitów z blachy czy brak leja w miejscu upadku zniszczonego samolotu.

Radzę Ci zapoznać się lepiej z ustaleniami konferencji naukowej dotyczącej katastrofy - pozwoli Ci to skuteczniej prowadzić propagandę na rzecz słuszności raportu rosyjskiego.


Pt lis 02, 2012 16:29
Zobacz profil
Post Re: Smoleńsk 10.04.2010
MarekBielecki napisał(a):
Komu wierzyć?... Na pewno ani Tobie, ani tym "ekspertom" z komisji Millera, którzy pochowali się w mysich dziurach, nie uczestniczyli w konferencji naukowej i nie bronią tez "swojego" raportu. Nie dziwię im się - tych tez nie da się obronić, a tym, którzy uczestniczą w kłamstwie smoleńskim, grozi w przyszłości odpowiedzialność karna.

Taak, wszyscy powinni wierzyć Macierewiczowi i to na słowo. A jak ktoś ośmiela się kwestionować „prawdę smoleńską” to niech się lepiej zastanowi, bo może w przyszłości wsadzimy go do więzienia. Dobre. :-D
MarekBielecki napisał(a):
Nie jesteś na bieżąco - koncepcja "pancernej brzozy" już jest nieaktualna.

Nieaktualna gdyż? Tako rzecze Macierewicz? :-D

MarekBielecki napisał(a):
Tak, już pisałeś, że prof. Jan Obrębski badał fragment zupełnie innego samolotu zniszczonego przez eksplozję...

Nie napisałem, że innego, ale jaką tak naprawdę mam pewność,że prof. Obrębski oglądał fragment Tu154M rozbitego w Smoleńsku 10 kwietnia 2010 r.? Można zobaczyć choćby pół dowodu na to,że ta blacha pochodzi z prezydenckiego tupolewa czy mam wierzyć... na słowo?


Pt lis 02, 2012 16:58
Post Re: Smoleńsk 10.04.2010
MarekBielecki napisał(a):
Alus napisał(a):
A eksperci lotnictwa jednoznacznie potwierdzają, że rozrzut odłamów wyklucza teorie wybuchu.
Mamy wierzyć naukowcom amatorom, czy specjalistom od lat zajmujacymi sie badaniem uszkodzeń/katasrtof?


O ile mi wiadomo, jest wprost przeciwnie - zdaniem naukowców i ekspertów, rozrzut odłamków, ich liczba, rozdrobnienie, forma (struktura powierzchni, brzegów, sposób wyrwania nitów itd.) oraz brak leja w miejscu upadku potwierdzają teorię wybuchu nad ziemią (vide konferencja naukowa).

Proszę zatem o podanie źródła Twojej "informacji".

Naukowców i ekspertów podzielających pogląd Maciarewicza, którzy nawet nie byli na miejscu katastrofy, a "dowody" czerpią ze zdjęć.
Nie daj Boże wpaść w ręce podobnych "naukowców i ekspertów" z dziedziny medycyny..


Pt lis 02, 2012 17:03
Post Re: Smoleńsk 10.04.2010
Cytuj:
To korzystaliśmy z ich pomocy i chcieli nam udzielić pomocy czy nie korzystaliśmy bo zapewne by jej nam nie chcieli udzielić? - zdecyduj się, bo przeczysz temu co napisałaś wcześniej.

Korzystaliśmy - np. eksperci amerykańscy badali sprawność systemu TAWS zamontowanego w TU 154.


Pt lis 02, 2012 17:21

Dołączył(a): Pt gru 17, 2010 1:38
Posty: 366
Post Re: Smoleńsk 10.04.2010
mauger napisał(a):
Właśnie nic tutaj nie układa się w całość. Hipoteza o wybuchu trotylu jest niezgodna ze stanem faktycznym w jakim znajdował się wrak i ciała ofiar. Nie przypadkowo zwolennicy zamachu od początku próbowali wymyślać jakieś bomby termobaryczne itp. ponieważ konwencjonalny wybuch po prostu do niczego nie pasuje.
Dlaczego nie pasuje?

mauger napisał(a):
Pozostają inne pytania np. dlaczego piloci z załogi Jaka40, skoro świetnie potrafili rozpoznać odgłosy silnika tupolewa nie usłyszeli silnej eksplozji rozrywającej kadłub? Najpierw usłyszeli uderzenie (w drzewo? w ziemie?), później trzy wybuchy (odgłosy destrukcji samolotu w wyniku uderzenia?) i ustanie pracy silnika. Przecież jest to całkowicie niezgodne z tym co mówią naukowcy od Macierewicza: samolot w nic nie uderzył, tylko rozpadł się w powietrzu w wyniku dwóch niemal równoczesnych (wg Nowaczyka dzieliły je dziesiąte części sekundy) eksplozji. Inna kwestia dlaczego eksperci z Instytutu Sehna nie rozpoznali na nagraniach z kokpitu odgłosu detonacji trotylu,a jak na złość usłyszeli dźwięk przesuwanych przedmiotów dokładnie w momencie, w którym tupolew miał zahaczyć skrzydłem o brzozę?

W jaki więc sposób to wszystko układa ci się w całość?
Świadkowie słyszeli wybuchy, najprawdopodbniej znaleziono ślady materiałów wybuchowych, przez ponad 2 lata nie zrobiono podstawowych badań przewidzianych procedurami dla tego typu katastrof, kłamano w sprawie statusu prawnego tego lotu i oddano śledztwo Rosjanom, propaganda nazywała oszołomami wszystkich, którzy ośmielali się kwestionować przebieg "śledztwa" czy decyzje rządu. Wszystko to układa się w całość: prawda jest bardziej skomplikowana niż to co przez ponad 2 lata wtłaczano nam w głowy. Nie twierdzę, że wszystko jest wyjaśnione i możemy darować sobie dalsze badania, tylko przeciwnie: niech się wreszcie rozpocznie śledztwo (a skończy proces niszczenia śladów i propaganda), najlepiej od zbadania wraku.

mauger napisał(a):
bma napisał(a):
Mówią, że raport Millera jest fałszywy, ponieważ brzoza nie mogła rozwalić skrzydła.
Odwołam się jeszcze raz do dr Czachora z Politechniki Gdańskiej i jego słów z konferencji smoleńskiej: Czysta symulacja numeryczna dopóki nie będziemy mieli dostępu do wraku nigdy nie jest rozstrzygająca. Pada tam ciekawy przykład Herculesa C-130, któremu podczas testu niszczącego odpada końcówka skrzydła. Według profesora żadna symulacja numeryczna nie jest w stanie tego wyjaśnić. Tak, więc twierdzenia, że symulacja Biniendy ostateczne obala raport Millera to zwykła bujda, którą Macierewicz wciska swoim zwolennikom.
Skoro skrzydło uderzyło w drzewo, to dlaczego slot skrzydła nie został zniszczony? Jest to przednia część skrzydła zrobiona ze zwykłej blachy - powinna być zniszczona... a nie jest. Czy w ogóle przebadano skrzydło? Poza tym siła nośna skrzydła nie rozkłada się równomiernie, tylko proporcjonalnie - u nasady jest największa a przy jego końcu najmniejsza.. skoro odpadła końcówka skrzydła, to można policzyć moment obrotowy jaki powstał w wyniku jej utraty i czy mógł on obrócić samolot? Dr Berczyński twierdzi, że utrata tego fragmentu skrzydła nie mogłaby go obrócić. Dlaczego tego nie zrobiono w raporcie Millera? Może raport Millera to bujda?


Ostatnio edytowano Pt lis 02, 2012 21:13 przez bma, łącznie edytowano 2 razy



Pt lis 02, 2012 20:51
Zobacz profil
Post Re: Smoleńsk 10.04.2010
To wracamy do punktu wyjścia - skoro materiał wybuchowy znajdował się w samolocie, to generał meldujący gotowośc samolotu do odlotu nie wypełnił swoich powinności....albo przyjął misję kamikadze.


Pt lis 02, 2012 20:55

Dołączył(a): Pt gru 17, 2010 1:38
Posty: 366
Post Re: Smoleńsk 10.04.2010
Alus, nie rozumiem Twojej argumentacji: zamachu nie mogło być, ponieważ to by oznaczało, że generał Błasik dał się skrytobójczo zamordować. To nie jest argument.


Pt lis 02, 2012 21:24
Zobacz profil
Post Re: Smoleńsk 10.04.2010
bma napisał(a):
Alus, nie rozumiem Twojej argumentacji: zamachu nie mogło być, ponieważ to by oznaczało, że generał Błasik dał się skrytobójczo zamordować. To nie jest argument.

Nie rozumiesz? :o
Samolot przed odlotem powinien być skrupulatnie sprawdzony.
Jesli generał melduje prezydentowi gotowość do odlotu, to każdy rozumie, że samolot nie posiada żadnej usterki i żadnego materiału lub przedmiotu zagrażającego życiu lub zdrowiu pasażerów i załogi.
Zwolennicy teorii usiłują tradycyjnie zjeść ciastko i mieć ciastko - służby skrupulatnie sprawdziły samolot co potwierdził w meldunku generał i równolegle w samolocie znajdował się materiał wybuchowy.
Czyli odstawiono fuszerkę przy sprawdzaniu, albo umieszczono materiał wybuchowy....skąś on musiał się znaleźć w samolocie.


So lis 03, 2012 9:34
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 2124 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 142  Następna strona

Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL