| 
 
 
 
	
			
	
	 Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NT 
        
        
            | Autor | Wiadomość |  
			| Tomek44 
					Dołączył(a): Śr sie 04, 2010 20:18
 Posty: 1593
   |   Re: Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NTproteom napisał(a): Tomek44 napisał(a):  Cytuj: Ale tak czy inaczej oznacza stworzenie. Na podstawie czego tak twierdzisz, że Jezus jest stworzeniem? Na podstawie Biblii. Wersety już podawałem. Obj. 3:14, Kol. 1:15 itd. A także mnóstwo innych wersetów, w których albo Bóg, albo sam Jezus albo jakiś człowiek określa Jezusa pojęciem: "Syn". proteom napisał(a): Tomek44 napisał(a):  Cytuj: Co więcej np. w Hebr. 12:23 też jest użyte słowo PROTOTOKON (l.mn.) wobec pewnych ludzi.Natomiast w Łuk. 2:7 pojęcie "pierworodny" o Jezusie zostało przedstawione w kontekście pierworodnego syna Marii - a zatem pierwszego dziecka Marii - także jako PROTOTOKON.
No i co z tego?Czy kiedykolwiek pojęcie "pierworodny zostało użyte w ST wobec Boga?, Czy kiedykolwiek pojęcie "pierworodny" zostało użyte w NT wobec Boga (Boga Ojca)? Więc to z tego - że pojęcie "pierworodny" oznacza, iż Jezus nie jest Bogiem Wszechmocnym, lecz stworzeniem. proteom napisał(a): Tomek44 napisał(a):  Cytuj: Nawet jeśli rzeczywiście biblijne znaczenie "pierworodny" nie oznacza "pierwszy urodzony" - to i tak oznacza: "urodzony".1.Greckie słowo PROTOTOKOS , oznacza pierworodny. 2.. Gdyby św. Paweł chciał wyrazić ideę, że Chrystus był pierwszą stworzoną istotą użyłby innego słowa greckiego: PROTOPLASTOS (od słów PROTOS - pierwszy, PLASTOS - tworzyć). Apostoł jednak go nie użył , czyli nie uznawał Jezusa za stworzenie .Wnioski z logicznego punktu widzenia bezwartościowe. "Urodzony", "narodzony" - sens takich pojęć jak najbardziej oznacza, iz osoby takie miały kiedyś początek istnienia. Poza tym pojęcie: "Syn" - jak najbardziej oznacza, iż taka istota miała początek. proteom napisał(a):  Użył zatem słowa PROTOTOKOS, czyli pierworodny.Czyli tak czy inaczej "stworzenie", "Syn". proteom napisał(a): 3. Jakie jest znaczenie słowa protokos w Biblii? Należy zwrócić uwagę na dwie rzeczy. "Pierworodny" jest powszechnie stosowanym honorowym tytułem. Np. Izrael jako naród jest pierworodnym synem Boga (2 Mojż 4,22). Oznacza to, że naród ten jest ulubionym dzieckiem Bożym.Czy zatem chcesz powiedzieć, iż Izrael nie miał początku? Jeśli miał początek - to "prototokos" nie oznacza kogoś "bez początku". proteom napisał(a): Po drugie, pamiętać należy, że słowo pierworodny jest tytułem Mesjasza. W Psalmie 89 (w. 28) tak jak to zresztą interpretowali sami Żydzi, obietnica dotycząca Mesjasza brzmi następująco: 'Ja zaś czynię go pierworodnym, najwyższym wśród królów ziemi'. Często używane jest jako dziedzic, władca. Pierworodny syn dziedziczył podwójną część majątku ojca (Pwt 21,15-17; Iz 61,7) otrzymywał błogosławieństwo ojcowskie (Rdz 27) i władzę (Rdz 27,29.37; 37,21-22; 2Krl 2,9. Obiecanego króla z linii Dawida metaforycznie przedstawiano jako pierworodnego syna Bożego (Ps 89,28)
 Pierworodny stworzenia nie znaczy zatem: pierwszy stworzony, lecz – zgodnie z w. 16 i 17 –  Jezus  jest zrodzony ( pierworodny) , czyli jest  pierwszym władcą, dziedzicem wszystkiego, gdyż wszystko przez niego i dla niego zostało stworzone.
1. Jak zatem widzisz pojęcie "pierworodny" zawsze wiąże się z kimś, kto coś (majątek, władza) "dziedziczy" po kimś (Ojcu), jest podmiotem OTRZYMUJĄCYM od kogoś innego , a nie "samoistnym posiadaczem", czegoś co sam wcześniejNIE POSIADAŁ !!!! 2. Jak widzisz Jezus jest "zrodzony" - a zatem miał początek. Nie wiem jak można twierdzić, że "narodzenie" oznacza "brak początku istnienia". proteom napisał(a): Tomek44 napisał(a):  Cytuj: Odnośnie Izajasza 9:5 wyraźnie tam pisze, iż "nazwą go" wymienionymi tam tytułami, a zatem w przyszłości, dopiero jak się dziecię NARODZI.To jest księga prorocka, gdzie Izajasz zapowiada  narodziny Jezusa, którego nazwą: Iz 9:6 NS „Bo narodziło się nam dziecko, syn został nam dany; a na jego barkach spocznie władza książęca. I będą go zwać imieniem Cudowny Doradca, Potężny Bóg, Wiekuisty Ojciec, Książę Pokoju.”  Jezus był i jest  Wiekuistym Ojcem i Potężnym Bogiem, czyli istniał przed  swoim urodzeniem.Ale niemniej Izajasz pisał - iż "nazwą Go", a nie że "jest On". Nawet pojęcie "wiekuisty", nie jest równoznaczne z pojęciem: "Przedwieczny", ktory przynależy nie Synowi, ale Bogu Daniela 7: 9, 13. proteom napisał(a): Ap 1:7-8 – „Oto przychodzi z obłokami, a ujrzy go wszelkie oko oraz ci, którzy Go przebili; i wszystkie plemiona ziemi będą z jego powodu uderzać się ze smutku. Tak: Amen. »Jam jest Alfa i Omega”, mówi Pan Bóg, „Ten, który jest i który był, i który przychodzi, WszechmocnyJasno jest pokazane, że Jezus jest odwiecznie , czyli od zawsze, Panem Bogiem Wszechmogącym.
I tu dokonałeś zakłamania i manipulacji. Przeczytaj Ap. 1 rozdział ale od wersetu 4 do 8 (BT II wyd.). Cytuj: 4. Jan do siedmiu Kościołów, które są w Azji:Łaska wam o pokój od Tego, Który jest, i Który był i Który przychodzi, i od Siedmiu Duchów, które są przed Jego tronem,
 5. i od Jezusa Chrystusa, Świadka Wiernego, Pierworodnego umarłych i Władcy królów ziemi. Temu, który nas miłuje i który przez swą krew uwolnił nas od naszych grzechów,
 6. i uczynił nas królestwem - kapłanami Bogu i Ojcu swojemu,. Jemu chwała i moc na wieki wieków, Amen.
 7. Oto nadchodzi z obłokami i ujrzy Go wszelkie oko i wszyscy, którzy Go przebodli. I będą Go opłakiwać wszystkie pokolenia ziemi. Tak: Amen.
 8. Jam jest Alfa i Omega, mówi Pan Bóg, Który jest, Który był i Który przychodzi, Wszechmogący
Werset 4 jednoznacznie odnosi się do Boga, a nie do Jezusa, gdyż Jezus jest opisywany w wersetach od 5 do 7. Jak zatem widać werset 8 jak najbardziej odnosi sie tylko i wyłącznie do Boga Wszechmocnego a nie do Jezusa. Wszak w wersecie 6 Jezus po raz kolejny potwierdza, że Jego Ojciec jest Jego Bogiem. proteom napisał(a): Tak na marginesie.[Towarzystwo Strażnica poprzez wstawienie imienia Jehowa w Ap 1:8 chciało koniecznie odsunąć termin „Wszechmocny” od Jezusa. Na niekorzyść tej organizacji jest to, że w Ap 1:7 mowa jest o Chrystusie, a w oryginale greckim nie ma w Ap 1:8 imienia Jehowa (jest Kyrios, tzn. „Pan”), co ukazane jest w grecko-angielskim przekładzie Świadków Jehowy: is saying Lord, the God (The Kingdom Interlinear Translation of the Greek Scriptures 1985).Porównanie wersetów 4 z wersetem 8 wyklucza przyjęcie założenia, że werset 8 wypowiadał Jezus.
 
 |  
			| Pt wrz 13, 2013 18:55 | 
					
					   |  
				|  |  |  
		|  |  
			| akbar 
					Dołączył(a): Pt mar 08, 2013 23:48
 Posty: 438
   |   Re: Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NTHosi Cytuj: Własnie po co te wszystkie bezzsensowne dyskusje na tym forum   Przyłączmy sie do pogladów akbara i po sprawie. Tylko jest jeden problem: Akbar nienawidzi muzłumanów,a jak wiadomo Jezus nauczał o miłosci do wszystkich,nawet wrogów.Co więc znaczy według tego usera zdanie:"Lepiej zająć się wdrażaniem nauk Jezusa"? Lepiej nie mówić  Po pierwsze juz to wiele razy pisałem, ale masz problem ze zrozumieniem: nie toleruję islamu, a nie muzułmanów. Ludzie jak ludzie, ale to religia z nich robi to co robi. Dwa - Jezus jest także prorokiem Islamu, ale tam już słowa o szanowaniu bliźniego nie obowiązują, jakoś nie pasują do koncepcji Mahometa i Allaha     Także zajmij się lepiej nauką o Jezusie i jego naukach Hosi   
 
 |  
			| So wrz 14, 2013 19:22 | 
					
					   |  
		|  |  
			| proteom 
					Dołączył(a): Cz sty 22, 2009 8:40
 Posty: 2204
   |   Re: Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NT["arcana85"]  Cytuj: Wszytko zaczęło istnieć przez niego.Cytuj: Nie z jego woli ale przez niego.Widzisz różnicę? Jezus jest tu przedstawiony jako pośrednik w stwarzaniu zgodnie z wieloma innymi wersetami z których cześć sam zacytowałeś.
Gdzie jest napisane, że stworzenie nie dokonało się z woli Jezusa? Był bezwolną istotą?  Jeśli wszystko zaczęło istnieć przez Jezusa , to dla mnie logicznie to oznacza, że wszystko stworzył, zatem jest on wszechmocnym stwórcą, czyli jest Bogiem , co zresztą potwierdzają inne wersety:  J 1:18 – „Żaden człowiek nigdy nie widział Boga; jednorodzony Bóg, który zajmuje miejsce u piersi Ojca, ten dał co do niego wyjaśnieni 1J 5:20 – „My zaś wiemy, że Syn Boży przyszedł i obdarzył nas zdolnością umysłu, żebyśmy mogli poznać prawdziwego. I jesteśmy w jedności z tym prawdziwym poprzez jego Syna, Jezusa Chrystusa. To jest prawdziwy Bóg  i życie wieczne  ["arcana85"]  Cytuj: Zaczął istnieć przez niego.Przez czyli za pośrednictwem
Słowo przez  oznacza w tym kontekście, zgodnie ze słownikiem języka polskiego p.8 http://sjp.pwn.pl/slownik/2511666/   «przyimek przyłączający określenie wykonawcy lub sprawcy czynności . Oznacza to oczywiście, że to Jezus jest wykonawcą ( sprawcą ) wszystkiego, czyli całego stworzenia = wszechmocny Stwórca= prawdziwy Bóg Jahwe, jak sam siebie określa w wersetach:  8:24 BT „Powiedziałem wam, że pomrzecie w grzechach swoich. Tak, jeżeli nie uwierzycie, że Ja jestem , pomrzecie w grzechach swoich. J 8:58 BT „Rzekł do nich Jezus: Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam: Zanim Abraham stał się, Ja jestem.[ EGO EIMI] ” Zauważ, jak słowa Jezusa z J 8:24, 28 i 13:19 podobne są do słów Jahwe: „Popatrzcie, popatrzcie, że Ja Jestem  [ego eimi]” (Pwt 32:39 wg Septuaginty), „aby poznali i we mnie wierzyli, by zrozumieli, że to Ja jestem! [ego eimi w Septuagincie]” (Iz 43:10 BP por. NP, KUL). W obu zestawach wersetów pojawiają się określenia „poznać”, „wierzyć” i „Ja jestem”. Nie jest to przypadkowe lecz oznacza, że zgodnie ze słowami „Wszystko, co ma Ojciec, jest moje” (J 16:15) Jezus jest prawdziwym Bogiem, dlatego  używa słów przypisywanych Bogu Ojcu, gdyż   J 16:15 – „Wszystko, co ma Ojciec, jest moje”. Skoro wszystko, to i wszystkie tytuły i przymioty  Boga np. wszechmoc, odwieczność. ["arcana85"] 	 Cytuj:  3) 1Kor 8:6 – „dla nas wszakże jest jeden Bóg, Ojciec, z którego jest wszystko, a my dla niego; i jeden jest Pan, Jezus Chrystus, przez którego jest wszystko i my przez niego”.I to jest po prostu cudowny werset pokazujący różnicę między Bogiem a Jezusem.
 Wszystko jest z Boga.
 Wszystko jest przez Jezusa.
 
 Widzisz różnicę? Czy trzeba łopatologicznie wyłożyć?
 
 Wszystko jest z Boga bo na początku tylko on istniał i wszystko co stworzone powstało z jego energii czyli dosłownie z niego samego.
 Wszystko jest przez Jezusa bo Jezus był pierwszym stworzeniem Boga i przez niego Bóg stworzył wszystko inne.
 
Wszechmocny Syn Bożynie jest  Bogiem Ojcem, ale to nie zaprzecza logicznie, że nie jest  Bogiem, jak potwierdzają to liczne cytaty, których już kilka podałem. To, że osoby się różnią, nie oznacza, że mają różną naturę. Gdzie jest napisane w Biblii, że jak piszesz   Cytuj: wszystko co stworzone powstało z jego energiiCytuj: Jezus był pierwszym stworzeniem BogaCytuj: przez niego Bóg stworzył wszystko inne.Jezus stworzył wszystko, a nie wszystko inne . Proszę cytować poprawnie Słowo Boże! Tak brzmi poprawnie:Kol 1:16 BT „bo w Nim zostało wszystko stworzone: i to, co w niebiosach, i to, co na ziemi, byty widzialne i niewidzialne, czy Trony, czy Panowania, czy Zwierzchności, czy Władze. Wszystko przez Niego i dla Niego zostało stworzone.” Oto tłumaczenie Ś.J.: Kol 1:15-20 NS „On jest obrazem niewidzialnego Boga, pierworodnym wszelkiego stworzenia;(16) bo za jego pośrednictwem zostało stworzone wszystko inne  w niebiosach i na ziemi, co widzialne i co niewidzialne czy to trony, czy zwierzchnictwa, czy rządy, czy władze. Wszystko inne  zostało stworzone poprzez niego i dla niego.(17) On też jest przed wszystkim innym  i za jego pośrednictwem  wszystkoinne  zostało powołane do istnienia. Aż cztery razy w tym fragmencie Ś.J. dodali słowo "inne" - zaznaczone na czerwono.  Słowa tego nie ma jednak w greckim oryginale ! Tak, jak nie ma zwrotu:za jego pośrednictwem wszystko inne[/u] zostało powołane do istnienia. Dziwię się, że nie widzisz, że przez Jezusa i  w Jezusie  wszystko zostało. Jeśli wszystko, to musi być On większy niż wszechświat, skoro ma się w Nim  to zmieścić. Czy taki nie jest Bóg Wszechmogący?   ["arcana85"] Cytuj: Piękny werset ale naciągana interpretacja i szczerze mówiąc dość naiwna, bez obrazy. Poza tym zacytowany wybiórczo. Celowo to uczyniłeś?
 
 Hebr 1:1,2 "Wielokrotnie i na różne sposoby przemawiał niegdyś Bóg do ojców przez proroków, a w tych ostatecznych dniach przemówił do nas przez Syna. Jego to ustanowił dziedzicem wszystkich rzeczy, przez Niego też stworzył wszechświat" (BT)
 
 Nic tu nie wskazuje na równość, wręcz przeciwnie:
 1. To Bóg ustanowił Jezusa. Ustanowił sam siebie? Gdyby Bóg nie był obdarowującym a Jezus obdarowywanym co implikuje różnicę między nimi wypowiedź ta nie miałaby żadnego sensu.
 2. Samo słowo "dziedzic" dodatkowo implikuje to co w pkt. 1. Nie można być dziedzicem samego siebie.
 3. "przez niego stworzył wszechświat" - mówi samo za siebie.
Ad.1. Bóg Ojciec ustanowił Jezusa dziedzicem  wszystkich rzeczy . Powtarzam po raz kolejny: Bóg Ojciec nie jest Jezusem, dlatego mógł Go ustanowić dziedzicem  wszystkich rzeczy. Tak trudno zrozumieć tą różnicę? Ad.2. patrz Ad.1. Ad.3. "przez niego stworzył wszechświat" - mówi samo za siebie. Słowo przez  oznacza w tym kontekście, zgodnie ze słownikiem języka polskiego p.8 http://sjp.pwn.pl/slownik/2511666/   «przyimek przyłączający określenie wykonawcy lub sprawcy czynności . Oznacza to oczywiście, że to Jezus jest wykonawcą ( sprawcą ) wszystkiego, czyli całego stworzenia = wszechmocny Stwórca= prawdziwy Bóg Jahwe. Proponuję, abyś się wcześniej zapoznał z rozumieniem słów w słowniku języka polskiego, to unikniemy nieporozumień semantycznych.  
 
 |  
			| Pn wrz 16, 2013 15:54 | 
					
					   |  
				|  |  |  
		|  |  
			| merkaba 
					Dołączył(a): Wt sty 04, 2011 12:01
 Posty: 1123
   |   Re: Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NTjak myślicie, co miał na myśli apostoł Tomasz gdy po zmartwychwstaniu Jezusa powiedział do niego kiedy go zobaczył "Pan mój i Bóg mój"? 
 
 |  
			| Cz wrz 19, 2013 20:20 | 
					
					   |  
		|  |  
			| proteom 
					Dołączył(a): Cz sty 22, 2009 8:40
 Posty: 2204
   |   Re: Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NTmerkaba napisał(a): jak myślicie, co miał na myśli apostoł Tomasz gdy po zmartwychwstaniu Jezusa powiedział do niego kiedy go zobaczył "Pan mój i Bóg mój"? Chyba każdy zauważy, że z dialogu wynika, że Tomasz mówiwprost do Jezusa, a nie do Boga Ojca: 	„TomaszMu  odpowiedział: «Pan mój i Bóg mój!». Powiedział mu Jezus: «Uwierzyłeś dlatego, ponieważMnie  ujrzałeś? Błogosławieni, którzy nie widzieli, a uwierzyli»” J 20:28-29 BT. 	Ciekawe też, że słowa Tomasza są podobne do wyznania psalmisty „mój Boże i Panie!” Ps 35:23 BT II wyd. Widać więc, że tak samo uwielbiano Jezusa jak Boga Ojca w Starym Testamencie.
 
 |  
			| Pt wrz 20, 2013 6:36 | 
					
					   |  
				|  |  |  
		|  |  
			| Hosi 
					Dołączył(a): Śr sty 11, 2012 19:17
 Posty: 1188
   |   Re: Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NTproteom napisał(a): 	Ciekawe też, że słowa Tomasza są podobne do wyznania psalmisty „mój Boże i Panie!” Ps 35:23 BT II wyd. Widać więc, że tak samo uwielbiano Jezusa jak Boga Ojca w Starym Testamencie.Uzycie takich samych  pojęć w stosunku do Jezusa jak i Boga Ojca nie koniecznie musi oznaczać takie same  uwielbienie.Faktem jest, że według autorów NT, Bóg Ojciec charakteryzuje się absolutną nadrzędnoscią wobec Syna,co praktycznie wyklucza postawioną przez Ciebie tezę.
 
 |  
			| So wrz 21, 2013 15:19 | 
					
					   |  
		|  |  
			| merkaba 
					Dołączył(a): Wt sty 04, 2011 12:01
 Posty: 1123
   |   Re: Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NTdla tego ze Jezusa ograniczało  ciało i odczuwał to co człowiek  i dla tego szatan się zbuntował ze ma wielbić  Boga w ciele człowieka 
 Szatan ma jeszcze drugi powód znienawidzenia natury ludzkiej, bo z natury ludzkiej wzeszła Różdżka Jessego. Dla tej natury Słowo stało się Ciałem, łącząc w Osobie Chrystusa naturę Boską z naturą ludzką. Wtedy natura ludzka, śmiertelnie zraniona i uzależniona od tyranii szatana, zastała uwolniona i wywyższona. Została przywrócona jej pierwotna godność, tak brutalnie podeptana i zniszczona podstępnie: “Jeśli spożyjecie tego owocu, staniecie się podobni Bogu."
 
 „A Słowo stało się ciałem i zamieszkało wśród nas...”( J 1, 14 )
 Wszystko przez nie się stało; a bez niego nic się nie stało, co się stało   czyli  Jezus stworzył świat i zamieszkał miedzy ludźmi
 
 
 |  
			| So wrz 21, 2013 20:11 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Hosi 
					Dołączył(a): Śr sty 11, 2012 19:17
 Posty: 1188
   |   Re: Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NTmerkaba napisał(a): dla tego ze Jezusa ograniczało  ciało i odczuwał to co człowiek  i dla tego szatan się zbuntował ze ma wielbić  Boga w ciele człowieka 
Według dogmatu KRK Jezus Był na ziemi Bogiem-Człowiekiem równym Ojcu. W związku z tym, to "ograniczenie"o którym tutaj piszesz nie ma  żadnego związku. Zresztą Jezus będąc w niebie również posiadał ograniczena (wiedza;Obj 1:1),których nie posiadał Ojciec.Między Synem i Ojcem nie było nigdy stanu równosci,ponieważ to Ojciec jest ponad wszystkim i wszystkimi (Ef 4:6)
 
 |  
			| N wrz 22, 2013 7:22 | 
					
					   |  
		|  |  
			| aspherus 
					Dołączył(a): Cz lis 05, 2009 23:37
 Posty: 385
   |   Re: Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NTIMIĘ OJCA I SYNA I ŚWIĘTEGO DUCHA . List Do Efezjan 4.4-4.6 Biblia Nowego Świata " Jedno jest ciało i jeden DUCH , tak jak zostaliście powołani w jednej nadziei ,do której was powołano : jeden PAN , jedna wiara , jeden chrzest ; jeden BÓG i OJCIEC wszystkich , który jest ponad wszystkimi i przez wszystkich , i we wszystkich . " Hosi nie rozumiem o co Ci chodzi . Czy o to że "BÓG i OJCIEC" jest - chociażby - "we wszystkich" ? 
 
 |  
			| N wrz 22, 2013 9:38 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Tomek44 
					Dołączył(a): Śr sie 04, 2010 20:18
 Posty: 1593
   |   Re: Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NT@aspherus 1 Kor. 15: 20-28 BT Cytuj: Tymczasem jednak Chrystus zmartwychwstał jako pierwociny spośród tych, co pomarli. Ponieważ bowiem przez człowieka [przyszła] śmierć, przez Człowieka też [dokona się] zmartwychwstanie. I jak w Adamie wszyscy umierają, tak też w Chrystusie wszyscy będą ożywieni, lecz każdy według własnej kolejności: Chrystus jako pierwociny, potem ci, co należą do Chrystusa, w czasie Jego przyjścia. Wreszcie nastąpi koniec, gdy przekaże królowanie Bogu i Ojcu i gdy pokona wszelką Zwierzchność, Władzę i Moc. Trzeba bowiem, ażeby królował, aż położy wszystkich nieprzyjaciół pod swoje stopy. Jako ostatni wróg zostanie pokonana śmierć. Wszystko bowiem rzucił pod stopy Jego. Kiedy się mówi, że wszystko jest poddane, znaczy to, że z wyjątkiem Tego, który Mu wszystko poddał. A gdy już wszystko zostanie Mu poddane, wtedy i sam Syn zostanie poddany Temu, który Synowi poddał wszystko, aby Bóg był wszystkim we wszystkichJak zatem widać, warunkiem jedności z Bogiem jest pełne podporządkowanie Mu się. Tak więc nie ma żadnej sprzeczności pomiędzy jednością z Bogiem, a bycie Mu podporządkowanym.
 
 |  
			| N wrz 22, 2013 11:14 | 
					
					   |  
		|  |  
			| aspherus 
					Dołączył(a): Cz lis 05, 2009 23:37
 Posty: 385
   |   Re: Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NTaspherus napisał(a): IMIĘ OJCA I SYNA I ŚWIĘTEGO DUCHA . List Do Efezjan 4.4-4.6 Biblia Nowego Świata " Jedno jest ciało i jeden DUCH , tak jak zostaliście powołani w jednej nadziei ,do której was powołano : jeden PAN , jedna wiara , jeden chrzest ; jeden BÓG i OJCIEC wszystkich , który jest ponad wszystkimi i przez wszystkich , i we wszystkich . " Hosi nie rozumiem o co Ci chodzi . Czy o to że "BÓG i OJCIEC" jest - chociażby - "we wszystkich" ?Co to znaczy "jedności z BOGIEM" ? Zgadzasz sie z tym "...jest...""...BÓG i OJCIEC..." "...we wszystkich..." ? A Hosi ?
 
 |  
			| N wrz 22, 2013 13:33 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Hosi 
					Dołączył(a): Śr sty 11, 2012 19:17
 Posty: 1188
   |   Re: Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NTaspherus napisał(a): Co to znaczy "jedności z BOGIEM" ? Zgadzasz sie z tym "...jest...""...BÓG i OJCIEC..." "...we wszystkich..." ? A Hosi ?Jedność z Bogiem jest wtedy, kiedy człowiek żyje zgodnie z zasadami które nakazał stwórca. Wtedy Ojciec dopiero jest we wszystkich tych którzy są mu podporządkowani. Druga opcja: Bóg jest we wszystkich ponieważ jest zródłem ich istnienia.
 
 |  
			| N wrz 22, 2013 14:18 | 
					
					   |  
		|  |  
			| aspherus 
					Dołączył(a): Cz lis 05, 2009 23:37
 Posty: 385
   |   Re: Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NTaspherus napisał(a): aspherus napisał(a): IMIĘ OJCA I SYNA I ŚWIĘTEGO DUCHA . List Do Efezjan 4.4-4.6 Biblia Nowego Świata " Jedno jest ciało i jeden DUCH , tak jak zostaliście powołani w jednej nadziei ,do której was powołano : jeden PAN , jedna wiara , jeden chrzest ; jeden BÓG i OJCIEC wszystkich , który jest ponad wszystkimi i przez wszystkich , i we wszystkich . " Hosi nie rozumiem o co Ci chodzi . Czy o to że "BÓG i OJCIEC" jest - chociażby - "we wszystkich" ?Co to znaczy "jedności z BOGIEM" ? Zgadzasz sie z tym "...jest...""...BÓG i OJCIEC..." "...we wszystkich..." ? A Hosi ?Czyli jak mam czytac to zdanie ? jeden BÓG i OJCIEC wszystkich , który jest ponad wszystkimi i przez wszystkich , i jest żródłem istnienia ? straszna kombinacja .
 
 |  
			| N wrz 22, 2013 15:18 | 
					
					   |  
		|  |  
			| aspherus 
					Dołączył(a): Cz lis 05, 2009 23:37
 Posty: 385
   |   Re: Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NTWidzisz Tomku 44 i Hosi jak mówicie o credo Świetego Pawła to mówicie o credo a tu ? - jak kredą co najwyżej . 
 
 |  
			| N wrz 22, 2013 15:31 | 
					
					   |  
		|  |  
			| proteom 
					Dołączył(a): Cz sty 22, 2009 8:40
 Posty: 2204
   |   Re: Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NTHosi napisał(a):  Cytuj: Uzycie takich samych  pojęć w stosunku do Jezusa jak i Boga Ojca nie koniecznie musi oznaczać takie same uwielbienie.A czym jest dla Ciebie  takie same  uwielbienie w oparciu o Biblię? Jakie to ma znaczenie wobec dowodów biblijnych, których tu już wiele podałem w oparciu o liczne wersety N.T., że Osoba Jezusa Chrystusa jest Odwiecznym i Wszechmocnym Bogiem -  Stwórcą Wszystkiego. Przypominam Ci, że o tym rozmawiamy w tym temacie: Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NT  Zapoznaj się z argumentami, jakie ostatnio przedstawiłem arcana85 viewtopic.php?f=1&t=22335&p=769825#p769825 Hosi napisał(a):  Cytuj: Faktem jest, że według autorów NT, Bóg Ojciec charakteryzuje się absolutną nadrzędnoscią wobec Syna,co praktycznie wyklucza postawioną przez Ciebie tezę.To nie są fakty, tylko Twoje interpretacje, do tego kiepsko uzasadnione w oparciu o Biblię. Nie odnosisz konkretnie  się do argumentów, których wiele tu przedstawiłem ( pomijasz je, bagatelizujesz). Co to jest absolutna nadrzędność wobec Syna ? Gdzie tak jest napisane w N.T.? N.T. :  J 16:15 – „Wszystko , co ma Ojciec, jest moje”. Jeśliwszystko , to i wszystkie przymioty Boga Ojca, a tym samym Jego Boską naturę. Kol 1:17 – „też jest przed wszystkiminnym  i za jego pośrednictwem wszystkoinne  zostało powołane do istnienia Jeśli Syn jest „przed wszystkim”, to i przed np. zaistnieniem czasu, wszelkim stworzeniem itd. Świadkowie Jehowy, aby osłabić ten tekst dodało w nim słowo „innym ”, którego nie ma w oryginale , co ukazało w swym angielskim przekładzie dając termin „innym” w nawiasie kwadratowym: Also, he is before all [other] things and by means of him all [other] things were made to exist (New World Translation of the Holy Scriptures - With References 1984). To samo ukazała ta organizacja w swym przekładzie grecko-angielskim, w którym brak tego słowa: and he is before all (things) and the all (things) in him it has stood together  (The Kingdom Interlinear Translation of the Greek Scriptures 1985). Szkoda, że wypaczacie po raz kolejny N.T.? W taki sposób "dowodzicie" swoich tez?
 
 |  
			| N wrz 22, 2013 16:09 | 
					
					   |  
		|  |  
 
	|  | Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach
 Nie możesz edytować swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz dodawać załączników
 
 |  
 |