Katastrofa smoleńska - przyczyny, skutki, refleksje
Autor |
Wiadomość |
micked
Dołączył(a): Pn lut 20, 2006 9:05 Posty: 818
|
 Re: Katastrofa smoleńska - przyczyny, skutki, refleksje
Chyba znowu czegoś nie doczytałaś http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-k ... nId,320756A co do błędów rządu- zadaję sobie pytanie, czy musieli podpisywać umowę z Rosją, która zakłada, że czarne skrzynki i inne dowody w sprawie katastrofy pozostaną w Rosji do końca postępowania sądowego? I ile czasu w rosyjskich realiach takie postępowanie sądowe może potrwać?
|
Pt sty 28, 2011 10:31 |
|
|
|
 |
Anonim (konto usunięte)
|
 Re: Katastrofa smoleńska - przyczyny, skutki, refleksje
Cytuj: Nigdzie nie napisałem że "PO przez czystą złośliwość". Stwierdziłem po prostu fakt, że min. Szczygło zrobił to, co do niego należało i zadałem pytanie co działo się przez następne ponad 2 lata. Czekam na merytoryczną odpowiedź. Następca Szczygły też "zrobił to co należało".....kolejne ekipy od 15-20 lat "robiły to co należało".....bali sie podjąć decyzji, a najlepiej wychodziało im dezawuowanie poprzednika. Cytuj: Mowa była o prognozie przed startem samolotu - zarzut o brak takiej prognozy wysunął wobec strony polskiej MAK. Tego, że potem pogoda zmieniła się na gorsze nikt nie kwestionuje. Zapoznaj się najpierw z tematem, a potem dyskutuj.... [/quote] Przed startem samolotu juz w Warszawie wiedziano, że nie ma wrunków do lądowania, stąd scysja dowódcy Protasiuka z gen Błasikiem - o czym zeznała obsługa lotniska. Ambasador RP na Białorusi H. Litwin zeznał, że zostali powiadomieni o trudnościach pogodowych i przygotowywali przyjęcie samolotu w Mińsku. Z niewidomych przyczyn samolot leciał jednak we mgłę. Tylko w aktach sprawy jest kopia wezwania obu panów na rozprawę. Tak na chłopską logikę - ktoś oskarża, dowodzi winy a obwiniony nie interesuje się zupełnie konsekwencjami......totalny nonsens. Posłów jako winowajców zniszczenia wózków, wskazało 2 pracowników Biura Spraw Międzynarodowych Zgromadzenia Parlamentarnego Rady Europy. Cytuj: A co do błędów rządu- zadaję sobie pytanie, czy musieli podpisywać umowę z Rosją, która zakłada, że czarne skrzynki i inne dowody w sprawie katastrofy pozostaną w Rosji do końca postępowania sądowego? I ile czasu w rosyjskich realiach takie postępowanie sądowe może potrwać? Nie wiem czy musieli. Ale pewną odpowiedź już otrzymaliśmy od USA i UE - "to sprawa tylko Polski i Rosji". Interesy polityczne, gospodarcze decydują, że ani USA, ani UE nie ma żadnego interesu w konflikcie z Rosją, odwrotnie usilnie zabiegają o przychylność zubożałego, ale jednak mocarstwa.
|
Pt sty 28, 2011 10:48 |
|
 |
micked
Dołączył(a): Pn lut 20, 2006 9:05 Posty: 818
|
 Re: Katastrofa smoleńska - przyczyny, skutki, refleksje
Alus napisał(a): Przed startem samolotu juz w Warszawie wiedziano, że nie ma warunków do lądowania, stąd scysja dowódcy Protasiuka z gen Błasikiem - o czym zeznała obsługa lotniska. Są jakieś dowody na to, np nagrania z monitoringu, czy tylko 'nieoficjalne" informacje Wyborczej? I skąd wiedziano jakie będą warunki, jeśli lot trwał półtorej godziny, a przez taki czas warunki pogodowe mogą się diametralnie zmienić. Zawsze też można było bezpiecznie odlecieć na któreś z lotnisk zapasowych i stamtąd dotrzeć do Smoleńska. Poza tym Załoga Tu-154M nie mogła dysponować dokładną prognozą pogody ze Smoleńska, bo tam nie ma lotniskowej stacji meteorologicznej, uzyskują dane pogodowe z Tweru, ktore często znacznie róznią się od faktycznych
Ostatnio edytowano Pt sty 28, 2011 11:49 przez micked, łącznie edytowano 1 raz
|
Pt sty 28, 2011 11:42 |
|
|
|
 |
SweetChild
Dołączył(a): Cz cze 09, 2005 16:37 Posty: 10694
|
 Re: Katastrofa smoleńska - przyczyny, skutki, refleksje
Geonides napisał(a): Owszem fragment: Kod: A zatem można wnioskować, że dowódca statku na końcowym odcinku zniżania (poniżej 100m), nie kontrolował prędkości pionowej. Doświadczenie badania zdarzeń lotniczych świadczy o tym, że podobne sytuacje zachodzą w przypadku, gdy pilotujący (dowódca statku), odrywając się od przyrządów, kieruje wzrok i uwagę poza kabinę w celu poszukiwania pasa startowego, lub jego punktów orientacyjnych (przede wszystkim świetlnych: światła wejścia, światła zbliżania), przy braku kontroli przyrządów przez innych członków załogi, przede wszystkim drugiego pilota. można uznać za spekulację, ale nie nazwałbym jej nieuzasadnioną. Obawiam się, że w świetle zrekonstruowanego przebiegu lotu jest bardzo prawdopodobna. Nawigator do końca odliczał kolejne dziesiątki metrów wysokości, więc co najmniej jeden z członków załogi kontrolował wskazania wysokościomierza. Reszta załogi musiała to słyszeć, chyba że mruczał pod nosem (ale to mało prawdopodobne). osiris napisał(a): Rozpatrując to przez pryzmat prawa, etyki, czy też przyjętych norm społecznych wina rozkłada się tutaj na poszczególne osoby i jest bezpośrednia lub pośrednia. Jeżeli szkodę czyni zakład pracy gdzie zawinił pracownik to zakład pracy wyrzuca pracownika, karze go zabraniem 3 krotnej pensji a sam dyrektor czy właściciel ponosi konsekwencje karne czy też finansowe za szkodę jaką wywołało swoją działalnością przedsiębiorstwo. To dyrektor czy właściciel, bo to różnica. Współwłaścicielem państwa jesteś Ty czy ja, a Tusk jest jedynie dyrektorem.
|
Pt sty 28, 2011 11:48 |
|
 |
Anonim (konto usunięte)
|
 Re: Katastrofa smoleńska - przyczyny, skutki, refleksje
Cytuj: Są jakieś dowody na to, np nagrania z monitoringu, czy tylko 'nieoficjalne" informacje Wyborczej? Ponoć są zeznania obsługi lotniska. Mówił o tym E. Klich w wywiadzie dla "Faktu". Cytuj: I skąd wiedziano jakie będą warunki, jeśli lot trwał półtorej godziny, a przez taki czas warunki pogodowe mogą się diametralnie zmienić. Zawsze też można było bezpiecznie odlecieć na któreś z lotnisk zapasowych i stamtąd dotrzeć do Smoleńska. Poza tym Załoga Tu-154M nie mogła dysponować dokładną prognozą pogody ze Smoleńska, bo tam nie ma lotniskowej stacji meteorologicznej, uzyskują dane pogodowe z Tweru, ktore często znacznie róznią się od faktycznych Konkluzja kolejne ekipy wybierały lądowisko, które nie spełniało minimalnych warunków.....od Kwaśniewskiego poczynając gdy samolot zatrzymał się na krawędzi płyt, które stanowią pas startowy.
|
Pt sty 28, 2011 12:20 |
|
|
|
 |
przempro
zbanowany na stałe
Dołączył(a): Wt sty 11, 2011 13:17 Posty: 67
|
 Re: Katastrofa smoleńska - przyczyny, skutki, refleksje
Cytuj: I skąd wiedziano jakie będą warunki, jeśli lot trwał półtorej godziny, a przez taki czas warunki pogodowe mogą się diametralnie zmienić. Zawsze też można było bezpiecznie odlecieć na któreś z lotnisk zapasowych i stamtąd dotrzeć do Smoleńska. Poza tym Załoga Tu-154M nie mogła dysponować dokładną prognozą pogody ze Smoleńska, bo tam nie ma lotniskowej stacji meteorologicznej, uzyskują dane pogodowe z Tweru, ktore często znacznie róznią się od faktycznych
Załoga jednak juz na miejscu dowiedziala sie od kontrolerow i swoich kolegow z JAKa a takze naocznie jakie sa warunki. Mogla zawrocic, ale tego ni zrobila. Jak sami mowili "...decyzji nie podjeto". Nie wciskaj wiec kitu, ze lecieli na slepo, bo to by swiadczylo o wjatkowej glupocie, ktora moze popelnic poczatkujacy kursant szkolenia szybowcowego! Cytuj: Gdyby to była prawda to niezły burdel mamy w Polsce. Od kiedy to cywile wydają instrukcje wojsku?
Taki z Ciebie znawca Prawa Wszelkiego, a nie wiesz, że Prezydent RP jest najwyższym zwierzchnikiem sił zrojnych i kto jak kto, ale on ma prawo wydawac rozkazy.
|
Pt sty 28, 2011 13:09 |
|
 |
Anonim (konto usunięte)
|
 Re: Katastrofa smoleńska - przyczyny, skutki, refleksje
SweetChild napisał(a): ............... osiris napisał(a): Rozpatrując to przez pryzmat prawa, etyki, czy też przyjętych norm społecznych wina rozkłada się tutaj na poszczególne osoby i jest bezpośrednia lub pośrednia. Jeżeli szkodę czyni zakład pracy gdzie zawinił pracownik to zakład pracy wyrzuca pracownika, karze go zabraniem 3 krotnej pensji a sam dyrektor czy właściciel ponosi konsekwencje karne czy też finansowe za szkodę jaką wywołało swoją działalnością przedsiębiorstwo. To dyrektor czy właściciel, bo to różnica. Współwłaścicielem państwa jesteś Ty czy ja, a Tusk jest jedynie dyrektorem.Można i tak to rozpatrywać a więc konsekwencje tej katastrofy dotykają nas wszystkich czy tego chcemy czy nie chcemy. Podobnie jest z wyborami, gdzie nie zależnie od tego kto obecnie kieruje pańastwem skutki jego indolencji biją we wszystkich. Właściwie to My wszyscy odpowiadamy za ta katastrofę bo takich ..................... wybieramy do władzy. Za sterami rządu stoją podobni ludzie którzy dopuszczają potem za stery samolotu podobnych sobie. Można by spytać "Czy leci z nami pilot"? Rozbić samolot to jedno a roztrzaskać całe państwo to drugie. Kogo ukarzą? Nas wszystkich a pilot albo zginie albo czmychnie na Bermudy. I jeszcze pytanie. W jakiej drużynie gra Graś? Cytuj: - Nie ma żadnej tajnej instrukcji, o której donosiła "Komsomolskaja Prawda" - stwierdził w TVN24 rzecznik Sił Powietrznych płk. Robert Kupracz. W piątek rosyjski dziennik napisał, że instrukcja mówiąca o tym, że o lądowaniu na zapasowym lotnisku decyduje "główny pasażer", mogła przyczynić się do katastrofy pod Smoleńskiem. Rzecznik rządu pytany o tajną instrukcję powiedział, że taka istnieje. Kilka godzin później miał już inne zdanie. Może w ogóle trzeba rozszerzyć pytanie na "W jakiej drużynie gra PO"?
|
Pt sty 28, 2011 14:26 |
|
 |
Geonides
Dołączył(a): Pt mar 26, 2010 11:38 Posty: 473 Lokalizacja: Rio de Świebodzineiro
|
 Re: Katastrofa smoleńska - przyczyny, skutki, refleksje
Kod: A zatem można wnioskować, że dowódca statku na końcowym odcinku zniżania (poniżej 100m), nie kontrolował prędkości pionowej. Doświadczenie badania zdarzeń lotniczych świadczy o tym, że podobne sytuacje zachodzą w przypadku, gdy pilotujący (dowódca statku), odrywając się od przyrządów, kieruje wzrok i uwagę poza kabinę w celu poszukiwania pasa startowego, lub jego punktów orientacyjnych (przede wszystkim świetlnych: światła wejścia, światła zbliżania), przy braku kontroli przyrządów przez innych członków załogi, przede wszystkim drugiego pilota. SweetChild napisał(a): Nawigator do końca odliczał kolejne dziesiątki metrów wysokości, więc co najmniej jeden z członków załogi kontrolował wskazania wysokościomierza. Reszta załogi musiała to słyszeć, chyba że mruczał pod nosem (ale to mało prawdopodobne). Raport MAK napisał(a): W czasie 10.40.41-10.40.49 załoga trzy razy powtórzyła jedną i tę samą wartość wysokości -100 metrów (odpowiada wysokości podjęcia decyzji), jednakże komendy o odejściu na drugi krąg nie było. Rzeczywista zmiana wysokości (względem progu WPP 26) w tym czasie wynosiła 60-70 metrów, a na wskazania wysokościomierza, z którego odczytywano wysokość, wpływała zmiana ukształtowania terenu pod samolotem. Trzykrotne powtórzenie wysokości 100m mialo miejsce gdy samolot ześlizgiwał się wzdłuż zbocza jaru z prędkością pionową 8 m/s w dół. Pilotom natomiast mogło zdawać się, że 8 sekund tkwią na wysokości decycji - 100m, rozglądając się czy ziemię widać. Owszem, kontrola wskazań radiowysokościomierza była. Z tym że jej interpretacja była błędna. Dowódca spostrzegł ziemię 6 sekund później. Na wysokości bezwzględnej nad ziemią 10-15m...
_________________
|
Pt sty 28, 2011 14:55 |
|
 |
micked
Dołączył(a): Pn lut 20, 2006 9:05 Posty: 818
|
 Re: Katastrofa smoleńska - przyczyny, skutki, refleksje
Alus napisał(a): Cytuj: Są jakieś dowody na to, np nagrania z monitoringu, czy tylko 'nieoficjalne" informacje Wyborczej? Ponoć są zeznania obsługi lotniska. Mówił o tym E. Klich w wywiadzie dla "Faktu". To dlaczego potem mówił nieco inaczej? Klich zaprzeczył równocześnie by w rozmowie z gazetą "Fakt" powiedział, iż kapitan samolotu Arkadiusz Protasiuk odmówił lotu, ponieważ załoga nie dostała prognozy pogody od stacji meteo, a do startu miał go przekonać generał Andrzej Błasik, który zameldował prezydentowi gotowość maszyny do lotuhttp://www.rp.pl/artykul/585843.html
|
Pt sty 28, 2011 16:10 |
|
 |
micked
Dołączył(a): Pn lut 20, 2006 9:05 Posty: 818
|
 Re: Katastrofa smoleńska - przyczyny, skutki, refleksje
przempro napisał(a): Załoga jednak juz na miejscu dowiedziala sie od kontrolerow i swoich kolegow z JAKa a takze naocznie jakie sa warunki. Mogla zawrocic, ale tego nie zrobila. Jak sami mowili "...decyzji nie podjeto". Jakiej decyzji? Znasz kontekst i brzmienie całego tego zdania? Poza tym warunki nie uniemożliwiały podejścia do wysokosci decyzji, a potem ewentualnie poczekania na poprawę warunków na drugim kręgu lub odlotu na inne lotnisko. Uniemożliwiały tylko manewr lądowania, a wiemy już z odczytanych zapisów rejestratorów, że załoga próby ladowania nie podjęła. Cytuj: Nie wciskaj wiec kitu, ze lecieli na slepo, bo to by swiadczylo o wjatkowej glupocie, ktora moze popelnic poczatkujacy kursant szkolenia szybowcowego! Nie lecieli na ślepo, ale komunikowali się z wieżą i z Jakiem-24 i na bieżąco sprawdzali stan pogody nad lotniskiem. Cytuj: Taki z Ciebie znawca Prawa Wszelkiego, a nie wiesz, że Prezydent RP jest najwyższym zwierzchnikiem sił zrojnych i kto jak kto, ale on ma prawo wydawac rozkazy. A jaki rozkaz wydał prezydent i gdzie jest na to dowód? 
|
Pt sty 28, 2011 16:18 |
|
 |
Anonim (konto usunięte)
|
 Re: Katastrofa smoleńska - przyczyny, skutki, refleksje
Cytuj: To dlaczego potem mówił nieco inaczej? Klich zaprzeczył równocześnie by w rozmowie z gazetą "Fakt" powiedział, iż kapitan samolotu Arkadiusz Protasiuk odmówił lotu, ponieważ załoga nie dostała prognozy pogody od stacji meteo, a do startu miał go przekonać generał Andrzej Błasik, który zameldował prezydentowi gotowość maszyny do lotuhttp://www.rp.pl/artykul/585843.htmlTo już tylko p E. Klich musi wyjaśnić.
|
Pt sty 28, 2011 16:23 |
|
 |
Anonim (konto usunięte)
|
 Re: Katastrofa smoleńska - przyczyny, skutki, refleksje
Panowie Zbonikowski i Karski nie doczytali Pozwy cypryjskiego sądu dostarczone przez sąd warszawski http://slimak.onet.pl/_m/TVN/tvn24/inst_kanc_1.pdfAlternatywa: albo ktoś z biura PiS zapodział pisma, albo panowie kłamią.
|
So sty 29, 2011 9:23 |
|
 |
Anonim (konto usunięte)
|
 Re: Katastrofa smoleńska - przyczyny, skutki, refleksje
@ceid, ja wiem ze cien Wawelu przyslonil niektorym myslenie, ale w katastrofie w Smolensku zginelo 96 osob.
|
So sty 29, 2011 9:45 |
|
 |
Kamyk
Dołączył(a): N lut 19, 2006 17:18 Posty: 7422
|
 Re: Katastrofa smoleńska - przyczyny, skutki, refleksje
Panowie przempro i ceid - wróćcie do dyskusji, kiedy nauczycie używać się kulturalnego języka i powstrzymywać emocje
|
So sty 29, 2011 10:36 |
|
 |
Dural
zbanowany na stałe
Dołączył(a): Pt sie 22, 2008 10:34 Posty: 3243
|
 Re: Katastrofa smoleńska - przyczyny, skutki, refleksje
Cytuj: A jaki rozkaz wydał prezydent i gdzie jest na to dowód? W tych wszystkich, glupich zreszta, dociekaniach mozna pokusic sie o wyciagniecie wniosku, ze jednak dal rozkaz - milczeniem. To byl wyjatkowo zawziety typ, byc moze ludzie bali sie o strate stanowiska. Przyklady sa.
_________________ Lecz początki, potem i leki nie pomogą. Owidiusz
|
So sty 29, 2011 14:02 |
|
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|