Quantcast
Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest So sie 09, 2025 12:59



Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1501 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71 ... 101  Następna strona
 Katastrofa smoleńska - przyczyny, skutki, refleksje 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): Pn lut 20, 2006 9:05
Posty: 818
Post Re: Katastrofa smoleńska - przyczyny, skutki, refleksje
Alus napisał(a):
Chyba znowu czegoś nie doczytałaś :-D
http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-k ... nId,320756

A co do błędów rządu- zadaję sobie pytanie, czy musieli podpisywać umowę z Rosją, która zakłada, że czarne skrzynki i inne dowody w sprawie katastrofy pozostaną w Rosji do końca postępowania sądowego? I ile czasu w rosyjskich realiach takie postępowanie sądowe może potrwać?


Pt sty 28, 2011 10:31
Zobacz profil
Post Re: Katastrofa smoleńska - przyczyny, skutki, refleksje
Cytuj:
Nigdzie nie napisałem że "PO przez czystą złośliwość". Stwierdziłem po prostu fakt, że min. Szczygło zrobił to, co do niego należało i zadałem pytanie co działo się przez następne ponad 2 lata. Czekam na merytoryczną odpowiedź.

Następca Szczygły też "zrobił to co należało".....kolejne ekipy od 15-20 lat "robiły to co należało".....bali sie podjąć decyzji, a najlepiej wychodziało im dezawuowanie poprzednika.

Cytuj:
Mowa była o prognozie przed startem samolotu - zarzut o brak takiej prognozy wysunął wobec strony polskiej MAK. Tego, że potem pogoda zmieniła się na gorsze nikt nie kwestionuje. Zapoznaj się najpierw z tematem, a potem dyskutuj....
[/quote]
Przed startem samolotu juz w Warszawie wiedziano, że nie ma wrunków do lądowania, stąd scysja dowódcy Protasiuka z gen Błasikiem - o czym zeznała obsługa lotniska.
Ambasador RP na Białorusi H. Litwin zeznał, że zostali powiadomieni o trudnościach pogodowych i przygotowywali przyjęcie samolotu w Mińsku.
Z niewidomych przyczyn samolot leciał jednak we mgłę.

Cytuj:
Chyba znowu czegoś nie doczytałaś :-D
http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-k ... nId,320756

Tylko w aktach sprawy jest kopia wezwania obu panów na rozprawę.
Tak na chłopską logikę - ktoś oskarża, dowodzi winy a obwiniony nie interesuje się zupełnie konsekwencjami......totalny nonsens.
Posłów jako winowajców zniszczenia wózków, wskazało 2 pracowników Biura Spraw Międzynarodowych Zgromadzenia Parlamentarnego Rady Europy.
Cytuj:
A co do błędów rządu- zadaję sobie pytanie, czy musieli podpisywać umowę z Rosją, która zakłada, że czarne skrzynki i inne dowody w sprawie katastrofy pozostaną w Rosji do końca postępowania sądowego? I ile czasu w rosyjskich realiach takie postępowanie sądowe może potrwać?

Nie wiem czy musieli.
Ale pewną odpowiedź już otrzymaliśmy od USA i UE - "to sprawa tylko Polski i Rosji".
Interesy polityczne, gospodarcze decydują, że ani USA, ani UE nie ma żadnego interesu w konflikcie z Rosją, odwrotnie usilnie zabiegają o przychylność zubożałego, ale jednak mocarstwa.


Pt sty 28, 2011 10:48

Dołączył(a): Pn lut 20, 2006 9:05
Posty: 818
Post Re: Katastrofa smoleńska - przyczyny, skutki, refleksje
Alus napisał(a):
Przed startem samolotu juz w Warszawie wiedziano, że nie ma warunków do lądowania, stąd scysja dowódcy Protasiuka z gen Błasikiem - o czym zeznała obsługa lotniska.
Są jakieś dowody na to, np nagrania z monitoringu, czy tylko 'nieoficjalne" informacje Wyborczej?
I skąd wiedziano jakie będą warunki, jeśli lot trwał półtorej godziny, a przez taki czas warunki pogodowe mogą się diametralnie zmienić. Zawsze też można było bezpiecznie odlecieć na któreś z lotnisk zapasowych i stamtąd dotrzeć do Smoleńska.
Poza tym Załoga Tu-154M nie mogła dysponować dokładną prognozą pogody ze Smoleńska, bo tam nie ma lotniskowej stacji meteorologicznej, uzyskują dane pogodowe z Tweru, ktore często znacznie róznią się od faktycznych


Ostatnio edytowano Pt sty 28, 2011 11:49 przez micked, łącznie edytowano 1 raz



Pt sty 28, 2011 11:42
Zobacz profil

Dołączył(a): Cz cze 09, 2005 16:37
Posty: 10694
Post Re: Katastrofa smoleńska - przyczyny, skutki, refleksje
Geonides napisał(a):
Owszem fragment:
Kod:
A zatem można wnioskować, że dowódca statku na końcowym odcinku zniżania (poniżej
100m), nie kontrolował prędkości pionowej. Doświadczenie badania zdarzeń lotniczych świadczy o tym, że podobne sytuacje zachodzą w przypadku, gdy pilotujący (dowódca statku), odrywając się od przyrządów, kieruje wzrok i uwagę poza kabinę w celu poszukiwania pasa startowego, lub jego punktów orientacyjnych (przede wszystkim świetlnych: światła wejścia, światła zbliżania), przy braku kontroli przyrządów przez innych członków załogi, przede wszystkim drugiego pilota.
można uznać za spekulację, ale nie nazwałbym jej nieuzasadnioną. Obawiam się, że w świetle zrekonstruowanego przebiegu lotu jest bardzo prawdopodobna.


Nawigator do końca odliczał kolejne dziesiątki metrów wysokości, więc co najmniej jeden z członków załogi kontrolował wskazania wysokościomierza. Reszta załogi musiała to słyszeć, chyba że mruczał pod nosem (ale to mało prawdopodobne).


osiris napisał(a):
Rozpatrując to przez pryzmat prawa, etyki, czy też przyjętych norm społecznych wina rozkłada się tutaj na poszczególne osoby i jest bezpośrednia lub pośrednia.
Jeżeli szkodę czyni zakład pracy gdzie zawinił pracownik to zakład pracy wyrzuca pracownika, karze go zabraniem 3 krotnej pensji a sam dyrektor czy właściciel ponosi konsekwencje karne czy też finansowe za szkodę jaką wywołało swoją działalnością przedsiębiorstwo.


To dyrektor czy właściciel, bo to różnica. Współwłaścicielem państwa jesteś Ty czy ja, a Tusk jest jedynie dyrektorem.


Pt sty 28, 2011 11:48
Zobacz profil
Post Re: Katastrofa smoleńska - przyczyny, skutki, refleksje
Cytuj:
Są jakieś dowody na to, np nagrania z monitoringu, czy tylko 'nieoficjalne" informacje Wyborczej?

Ponoć są zeznania obsługi lotniska.
Mówił o tym E. Klich w wywiadzie dla "Faktu".
Cytuj:
I skąd wiedziano jakie będą warunki, jeśli lot trwał półtorej godziny, a przez taki czas warunki pogodowe mogą się diametralnie zmienić. Zawsze też można było bezpiecznie odlecieć na któreś z lotnisk zapasowych i stamtąd dotrzeć do Smoleńska.
Poza tym Załoga Tu-154M nie mogła dysponować dokładną prognozą pogody ze Smoleńska, bo tam nie ma lotniskowej stacji meteorologicznej, uzyskują dane pogodowe z Tweru, ktore często znacznie róznią się od faktycznych

Konkluzja kolejne ekipy wybierały lądowisko, które nie spełniało minimalnych warunków.....od Kwaśniewskiego poczynając gdy samolot zatrzymał się na krawędzi płyt, które stanowią pas startowy.


Pt sty 28, 2011 12:20
zbanowany na stałe

Dołączył(a): Wt sty 11, 2011 13:17
Posty: 67
Post Re: Katastrofa smoleńska - przyczyny, skutki, refleksje
Cytuj:
I skąd wiedziano jakie będą warunki, jeśli lot trwał półtorej godziny, a przez taki czas warunki pogodowe mogą się diametralnie zmienić. Zawsze też można było bezpiecznie odlecieć na któreś z lotnisk zapasowych i stamtąd dotrzeć do Smoleńska.
Poza tym Załoga Tu-154M nie mogła dysponować dokładną prognozą pogody ze Smoleńska, bo tam nie ma lotniskowej stacji meteorologicznej, uzyskują dane pogodowe z Tweru, ktore często znacznie róznią się od faktycznych



Załoga jednak juz na miejscu dowiedziala sie od kontrolerow i swoich kolegow z JAKa a takze naocznie jakie sa warunki. Mogla zawrocic, ale tego ni zrobila. Jak sami mowili "...decyzji nie podjeto".
Nie wciskaj wiec kitu, ze lecieli na slepo, bo to by swiadczylo o wjatkowej glupocie, ktora moze popelnic poczatkujacy kursant szkolenia szybowcowego!

Cytuj:
Gdyby to była prawda to niezły burdel mamy w Polsce.
Od kiedy to cywile wydają instrukcje wojsku?


Taki z Ciebie znawca Prawa Wszelkiego, a nie wiesz, że Prezydent RP jest najwyższym zwierzchnikiem sił zrojnych i kto jak kto, ale on ma prawo wydawac rozkazy.


Pt sty 28, 2011 13:09
Zobacz profil
Post Re: Katastrofa smoleńska - przyczyny, skutki, refleksje
SweetChild napisał(a):
...............


osiris napisał(a):
Rozpatrując to przez pryzmat prawa, etyki, czy też przyjętych norm społecznych wina rozkłada się tutaj na poszczególne osoby i jest bezpośrednia lub pośrednia.
Jeżeli szkodę czyni zakład pracy gdzie zawinił pracownik to zakład pracy wyrzuca pracownika, karze go zabraniem 3 krotnej pensji a sam dyrektor czy właściciel ponosi konsekwencje karne czy też finansowe za szkodę jaką wywołało swoją działalnością przedsiębiorstwo.


To dyrektor czy właściciel, bo to różnica. Współwłaścicielem państwa jesteś Ty czy ja, a Tusk jest jedynie dyrektorem.



Można i tak to rozpatrywać a więc konsekwencje tej katastrofy dotykają nas wszystkich czy tego chcemy czy nie chcemy.
Podobnie jest z wyborami, gdzie nie zależnie od tego kto obecnie kieruje pańastwem skutki jego indolencji biją we wszystkich.
Właściwie to My wszyscy odpowiadamy za ta katastrofę bo takich ..................... wybieramy do władzy.
Za sterami rządu stoją podobni ludzie którzy dopuszczają potem za stery samolotu podobnych sobie.
Można by spytać "Czy leci z nami pilot"?
Rozbić samolot to jedno a roztrzaskać całe państwo to drugie.
Kogo ukarzą?
Nas wszystkich a pilot albo zginie albo czmychnie na Bermudy.


I jeszcze pytanie.
W jakiej drużynie gra Graś?
Cytuj:
- Nie ma żadnej tajnej instrukcji, o której donosiła "Komsomolskaja Prawda" - stwierdził w TVN24 rzecznik Sił Powietrznych płk. Robert Kupracz. W piątek rosyjski dziennik napisał, że instrukcja mówiąca o tym, że o lądowaniu na zapasowym lotnisku decyduje "główny pasażer", mogła przyczynić się do katastrofy pod Smoleńskiem. Rzecznik rządu pytany o tajną instrukcję powiedział, że taka istnieje. Kilka godzin później miał już inne zdanie.


Może w ogóle trzeba rozszerzyć pytanie na "W jakiej drużynie gra PO"?


Pt sty 28, 2011 14:26
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt mar 26, 2010 11:38
Posty: 473
Lokalizacja: Rio de Świebodzineiro
Post Re: Katastrofa smoleńska - przyczyny, skutki, refleksje
Kod:
A zatem można wnioskować, że dowódca statku na końcowym odcinku zniżania (poniżej
100m), nie kontrolował prędkości pionowej. Doświadczenie badania zdarzeń lotniczych świadczy o tym, że podobne sytuacje zachodzą w przypadku, gdy pilotujący (dowódca statku), odrywając się od przyrządów, kieruje wzrok i uwagę poza kabinę w celu poszukiwania pasa startowego, lub jego punktów orientacyjnych (przede wszystkim świetlnych: światła wejścia, światła zbliżania), przy braku kontroli przyrządów przez innych członków załogi, przede wszystkim drugiego pilota.

SweetChild napisał(a):
Nawigator do końca odliczał kolejne dziesiątki metrów wysokości, więc co najmniej jeden z członków załogi kontrolował wskazania wysokościomierza. Reszta załogi musiała to słyszeć, chyba że mruczał pod nosem (ale to mało prawdopodobne).

Raport MAK napisał(a):
W czasie 10.40.41-10.40.49 załoga trzy razy powtórzyła jedną i tę samą wartość wysokości -100 metrów (odpowiada wysokości podjęcia decyzji), jednakże komendy o odejściu na drugi krąg
nie było. Rzeczywista zmiana wysokości (względem progu WPP 26) w tym czasie wynosiła 60-70 metrów, a na wskazania wysokościomierza, z którego odczytywano wysokość, wpływała zmiana ukształtowania terenu pod samolotem.

Trzykrotne powtórzenie wysokości 100m mialo miejsce gdy samolot ześlizgiwał się wzdłuż zbocza jaru z prędkością pionową 8 m/s w dół. Pilotom natomiast mogło zdawać się, że 8 sekund tkwią na wysokości decycji - 100m, rozglądając się czy ziemię widać. Owszem, kontrola wskazań radiowysokościomierza była. Z tym że jej interpretacja była błędna.
Dowódca spostrzegł ziemię 6 sekund później. Na wysokości bezwzględnej nad ziemią 10-15m...

_________________
Obrazek


Pt sty 28, 2011 14:55
Zobacz profil

Dołączył(a): Pn lut 20, 2006 9:05
Posty: 818
Post Re: Katastrofa smoleńska - przyczyny, skutki, refleksje
Alus napisał(a):
Cytuj:
Są jakieś dowody na to, np nagrania z monitoringu, czy tylko 'nieoficjalne" informacje Wyborczej?
Ponoć są zeznania obsługi lotniska. Mówił o tym E. Klich w wywiadzie dla "Faktu".
To dlaczego potem mówił nieco inaczej?
Klich zaprzeczył równocześnie by w rozmowie z gazetą "Fakt" powiedział, iż kapitan samolotu Arkadiusz Protasiuk odmówił lotu, ponieważ załoga nie dostała prognozy pogody od stacji meteo, a do startu miał go przekonać generał Andrzej Błasik, który zameldował prezydentowi gotowość maszyny do lotu
http://www.rp.pl/artykul/585843.html


Pt sty 28, 2011 16:10
Zobacz profil

Dołączył(a): Pn lut 20, 2006 9:05
Posty: 818
Post Re: Katastrofa smoleńska - przyczyny, skutki, refleksje
przempro napisał(a):
Załoga jednak juz na miejscu dowiedziala sie od kontrolerow i swoich kolegow z JAKa a takze naocznie jakie sa warunki. Mogla zawrocic, ale tego nie zrobila. Jak sami mowili "...decyzji nie podjeto".
Jakiej decyzji? Znasz kontekst i brzmienie całego tego zdania?
Poza tym warunki nie uniemożliwiały podejścia do wysokosci decyzji, a potem ewentualnie poczekania na poprawę warunków na drugim kręgu lub odlotu na inne lotnisko. Uniemożliwiały tylko manewr lądowania, a wiemy już z odczytanych zapisów rejestratorów, że załoga próby ladowania nie podjęła.
Cytuj:
Nie wciskaj wiec kitu, ze lecieli na slepo, bo to by swiadczylo o wjatkowej glupocie, ktora moze popelnic poczatkujacy kursant szkolenia szybowcowego!
Nie lecieli na ślepo, ale komunikowali się z wieżą i z Jakiem-24 i na bieżąco sprawdzali stan pogody nad lotniskiem.
Cytuj:
Taki z Ciebie znawca Prawa Wszelkiego, a nie wiesz, że Prezydent RP jest najwyższym zwierzchnikiem sił zrojnych i kto jak kto, ale on ma prawo wydawac rozkazy.
A jaki rozkaz wydał prezydent i gdzie jest na to dowód? :o


Pt sty 28, 2011 16:18
Zobacz profil
Post Re: Katastrofa smoleńska - przyczyny, skutki, refleksje
Cytuj:
To dlaczego potem mówił nieco inaczej?
Klich zaprzeczył równocześnie by w rozmowie z gazetą "Fakt" powiedział, iż kapitan samolotu Arkadiusz Protasiuk odmówił lotu, ponieważ załoga nie dostała prognozy pogody od stacji meteo, a do startu miał go przekonać generał Andrzej Błasik, który zameldował prezydentowi gotowość maszyny do lotu
http://www.rp.pl/artykul/585843.html

To już tylko p E. Klich musi wyjaśnić.


Pt sty 28, 2011 16:23
Post Re: Katastrofa smoleńska - przyczyny, skutki, refleksje
Cytuj:
Chyba znowu czegoś nie doczytałaś :-D
http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-k ... nId,320756

Panowie Zbonikowski i Karski nie doczytali :-)
Pozwy cypryjskiego sądu dostarczone przez sąd warszawski
http://slimak.onet.pl/_m/TVN/tvn24/inst_kanc_1.pdf
Alternatywa: albo ktoś z biura PiS zapodział pisma, albo panowie kłamią.


So sty 29, 2011 9:23
Post Re: Katastrofa smoleńska - przyczyny, skutki, refleksje
@ceid, ja wiem ze cien Wawelu przyslonil niektorym myslenie, ale w katastrofie w Smolensku zginelo 96 osob.


So sty 29, 2011 9:45

Dołączył(a): N lut 19, 2006 17:18
Posty: 7422
Post Re: Katastrofa smoleńska - przyczyny, skutki, refleksje
Panowie przempro i ceid - wróćcie do dyskusji, kiedy nauczycie używać się kulturalnego języka i powstrzymywać emocje


So sty 29, 2011 10:36
Zobacz profil
zbanowany na stałe
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt sie 22, 2008 10:34
Posty: 3243
Post Re: Katastrofa smoleńska - przyczyny, skutki, refleksje
Cytuj:
A jaki rozkaz wydał prezydent i gdzie jest na to dowód? :o

W tych wszystkich, glupich zreszta, dociekaniach mozna pokusic sie o wyciagniecie wniosku, ze jednak dal rozkaz - milczeniem. To byl wyjatkowo zawziety typ, byc moze ludzie bali sie o strate stanowiska. Przyklady sa.

_________________
Lecz początki, potem i leki nie pomogą. Owidiusz


So sty 29, 2011 14:02
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.   [ Posty: 1501 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71 ... 101  Następna strona

Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL